Hva går sammen med kirsebærreke?

Jeg vurderer å starte opp et 28 liters akvarium, og har veldig lyst på kirsebærreker. Det blir kanskje litt kjedelig med bare kirsebærreker, så jeg tenker på noe fisk i tillegg. Trenger tips til fisk som går sammen med kirsebærreker som ikke spiser eventuelle egg/babyer.
Det er få fisk som passer i ett så lite kar, det finner du fort ut av dersom du tar en titt rundt i fiskebasen, og på forumet.

Noen få guppyer (anbefaler 1 han, 3 hunfisk), kan fungere. Men det er ikke allverden av plass til disse.
Jeg ville helt klart hatt dette som ett rent skalldyrkar, med reker og sneiler.
ah crap!glemte det var 28l det var snakk om,*delete* [External Image]
dvergrasbora?
Har lest litt og noen mener dvergrasbora vil gå fint. Hva mener du om dette?
Nei, nei, nei,

ingen fisk i så små akvarier! Kirsebær er nok i kombinasjon med sandsnegler har du et system som fungerer. Fisk vil ikke trives med så lite plass.

Micha
Det finnes vel killi-arter som kan holdes i så små kar, men mulig de spiser bebi-reker....

Ville uansett brukt dette som et rent reke-kar.
Rekene trenger egentlig ikke selskap av fisk. Dem hersker gjerne alene i et 28 liters kar.

Riktig små levendefødende tannkarper som Heterandria formosa og Neoheterandria elegans vil fungere greit i et 28 liters kar. Problemet er at disse artene ikke er tilgjengelige via butikk.
dvergtannkarpe
Har sett du har dvergtannkarper og lurer på hvor du fikk tak i dem
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap