Fluval 403 bare å hive?

Skulle rense opp litt i min Fluval 403. Ferdig med det og skulle starte den igjen var det selvfølgelig luft i systemet så jeg startet og stoppet den noen ganger. Og så var den brått helt død. Ikke antydning til liv når jeg stakk inn støpselet.
Regner med att den er bare å hive, eller har noen tips å komme med?

Hadde heldigvis stående en ledig pumpe så det er ikke krise.
Demontere pumpa, ta ut rotoren, gjør den rein og huset som rotoren står i, og sett den sammen igjen. Forsøk så en gang til. Du kan også kjøpe ny rotor hvis den er ødelagt.
Hei
oppe i hodet på fluval pumper er det en liten "propell". Den kan du prøve å bare dytte litt i mens støpselet er i. Min har hengt seg opp et par ganger, men det var bare i hjelpe den igang
Vibsi
oppe i hodet på fluval pumper er det en liten "propell". Den kan du prøve å bare dytte litt i mens støpselet er i. Min har hengt seg opp et par ganger, men det var bare i hjelpe den igang :)


Ville ikke dytta på den mens støpslet står i.. Er faktisk ikke veldig langt unna deler som leder 230 volt der.. Selvom ting er isolert er det ikke lurt å prike oppi der da.

Rist på hele filteret etter at det har fylt seg opp..
Sett in kontakten.. Hvis det ikke funker tar du ut støpselet og prøver å bevege på rotoren.. Sett på igjen og prøv..
Tilfeldig bekjentskap
© Graham Ramsay
Reklame for plussmedlemskap