Bilder av din hagedam

Hei!
Jeg vil gjerne se bilder av din hagedam!
Virker koselig å ha hagedam, så nå vil jeg se ossen du har det hos deg!
Det var da en håpløs til å be om slikt ;p Har ikke du også en meter sny i hagen?

Neida, mobber bare litt. Ikke ta det ille opp.
Inaktiv bruker
God ide. Jeg vil også se bilder av andres hagedammer. Skal legge ut bilder av min til sommeren. Er ikke akkurat så mye å ta bilde av nå.
Haha, ja det hørtest ut som om at jeg ville se på folk sine hagepytter, lol!
Bare lurer på disse reglene for hagedam jeg.... Er det ikke noe med at den ikke kan være dypere enn sånn og sånn, ellers må man ha gjerde rundt? Har gravd ut og alt, men...
Her var det mye prating og ikke noe bilder...
Får hjelpe til med start av bilder..

Dette er bilder i fra det første året det var i drift (2 år sida)

Dammen er på ca. 7000L.
Bilde fra i fjor, har fått bygd meg et lite fossefall ved siden av tujaen på bildet. Plantene har grodd litt mere også.

Av nye ting som skal gjøres i forbindelse med dammen er å montere noe lys i bunn av dammen. Må bare finne de elektriske delene som jeg skal bruke. Kjøpte det ifjord, men har ikke fått tid til å montere det ennå. Et nytt sikringsskap (som skal bare gå til utelys, filter og pumpe) med jordfeilbryter ble kjøpt i forrige uke og skal bare modifiseres litt med stikk kontakter. Har også tatt med en timer for lyset, men vurderer å bytte denne ut til en fotocelle istedet. Da slipper jeg å justere på den ettersom månedene går.
Hittil har jeg bare dratt en skjøteledning ut av kjeller vinduet.

Gleder meg som en unge for å hive ut fiskene, den ene koien har blitt noe rundt 40-50cm. Skal bli gøy å se den i aksjon igjen.

Så flott Boonyarit Amundsen!
Dette var en koselig tråd, her kan det komme mange bilder å drømme seg bort i for en som aldri engang har sett en hagedam i virkligheten.

mvh
Inaktiv bruker
GeoMag
Bare lurer på disse reglene for hagedam jeg.... Er det ikke noe med at den ikke kan være dypere enn sånn og sånn, ellers må man ha gjerde rundt? Har gravd ut og alt, men...

Reglene for hagedam følger brønnloven. Dvs. er dammen dypere enn 20 cm skal den sikres med gjerde eller et lokk av noe slag.

Dammen min er ca 37 cm dyp og usikret. Hadde besøk av en fra teknisk etat (i et annet ærend) og han sa det var greit da vi har gjerder og hekk rundt hele tomten.

Det står en del info her
Inaktiv bruker
Fant noen bilder fra sommeren 2006 da det gikk 1 koi og 10 gullfisker i dammen.
Det var noen flotte hagedammer!

Her er mitt bidrag. Ikke en hagedam men en selvbygd ønskebrønn.
Den er 1.60 dyp og 1.10 i radius. Det går ca 10-12 gullfisk i den.
De bodde der i hele vinter uten problem.

[External Image]
Inaktiv bruker
Denne var utrolig flott Ina.
Så mye flott. Alle på hver sin måte. Nå ble jeg overbevist om at jeg også skal ha dam. Har tenkt på det i hele vinter, må bare overbevise min kjære som naturlig nok også får litt jobb. Takk for inspirasjon.
Det er en flott hagedam du har. Har tanker om en selv nå i sommer. Hva gjør du med fisken om vinteren? Tar du den inn?
Denne typen brønn er helt fantastisk.
veldig mange fine hagedammer her
ønsker meg hagedamm nå ^^
Wow for noen nydelige dammer\brønn dere har! Ble sjalu jeg nå. Har alltid hatt lyst på dam. Får vel bare vente til jeg har eget hus og hage. Da skal det bli dam da
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap