Neontetra og guppy?

Hei, hei =)
Vurderer å kjøpe meg noen noentetra.
Har guppy og 2 eplesnegler fra før av.

Disse går sammen, eller ??
Håper på svar
kjempefiiint
har hatt de sammen lenge uten noe problem.
Kult =)
Da kjøper jeg meg noen av dem

Hilsen Caroline
De hadde nettopp fått inn neontetra, så de døde så først eller noe, så de ble ikke solgt.
Kjøpte meg heller platy jeg
Husk at Neon tetra er stimfisk
Og de trives mye bedre når de mange
neon tetra må være 6-8 t
men når jeg har søkt på platy her på søkemotoren finner jge mange andre også.
så hva mener dere når dere sier platy??
Det er denne vi snakker om Det er vel egentlig bare den som heter Platy.
CrazyFish93
Husk at Neon tetra er stimfisk ;) Og de trives mye bedre når de mange ;)

Jupp, det er jeg klar over
Hadde tenkt å kjøpe 10-11 stk av dem, men de solgte dem jo ikke.. Dumt det, men jeg vil jo ikke kjøpe syk fisk ! =) Hehe..

Hilsen Carro
Men jeg kom til å tenke på GH, vil ikke den være alt for høy(for neontetrane), for den vil jo få den GH guppyene må ha?

Kan jeg egentlig ha neontetra i et 54 liter?

Håper på svar ;D
Noen som vet svaret på spørsmålet mitt?
Hei, er det noen som kan svare meg på det om Gh ?

OG et spørsmål til:P
Jeg har
6 guppy + 3 platy+ 5 endlers.. Dette er vel ikke for mange fisk for 54 litern ?

Håper på svar denne gangen
Det er jo bare å ta en titt i fiskebasen, så ser man jo at det er stor forskjell i ideell gH... Men jeg har jo hatt disse sammen før, det var før jeg hadde hørt om gH engang. Da var det vel guppyene det gikk ut over.
Prøv med kardinaltetra i steden. Kraftigere farger og takler høyere gH.
Tror nok du har plass til en liten stim, men du må være flink med vannbyttene hvis du begynner å pushe grensene vet du...
Jeg har bare Platy og Guppy i mitt kar. Ønsket meg en stim Tetra oxo, men så at forskjellene i biotoper var for stor. Jeg Sitter her med mine flotte fisker og syns det er stilig som det er. Investerer kanskje i et et kar for Tetra etterhvert. :o) (Ikke gjør det - sitat fra DeLillos)
Hei =)
Takk for svar!
Ja de kardinaltetra var en god ide! Slike skal jeg skaffe meg
Føder dem levende unger, og er det lett å få dem til å fa unger?

Nå har jeg skaffet meg en stim med kardinal :)
Heisann,
nå har jeg skaffet meg en stim på 10 stk.
De er så fine ! :P
Carroo
Føder dem levende unger, og er det lett å få dem til å fa unger?

Sitat fra fiskebasen om Neon Tetra;

Fiskebasen
Det er litt vanskelig men ikke umulig å få oppdrett på neontetra. Neontetra legger egg over hele akvariet, i planter, i grusen, overalt. Eggene er ikke klebrige. Alle fisk synes disse eggene er snadder - inkludert foreldrene, så for å få eggene til å klekke uten å bli spist bør det brukes et lekskar som foreldrene fjernes fra når eggene er lagt. Eggene er lysømfindtlige, så hold akvariet mørkt til yngelen er frittsvømmende. Eggene klekkes etter ca en dag, og yngelen er frittsvømmende etter fire-fem dager. Yngelen fores med infusorier eller annet mikroskopisk levendefór. Liquifry kan også brukes.

Er ikke sikker på om det er det samme med Kardinal, men de er jo i nær "slekt" så er vel kanskje noe av det samme..
Men er som sagt ikke sikker
Takk for svar ;)
Hei!
Takk for svar!
Noen som vet om det er likt for kardinal tetra ?
Tilfeldig bekjentskap
© Engdal
Reklame for plussmedlemskap