Funksjonalitetsønske: Fiskebasen

Hei,

En funksjon som hadde vært vanvittig kul i fiskebasen hadde vært å kunne inkludere lokasjon i søk etter fisk..

f.eks finn fisk som passer i en 250 liter, Ph 6,8 og lokasjon sør amerika.

Du kan jo i dag finne en fisk f.eks Laetacara dorsigera for deretter å klikke på sør amerika men det blir rimelig mange fisk å gå igjennom for å finne en kompatibel fisk..

Relasjonene finnes jo tydeligvis i basen her så dette burde være mulig å implementere..
Enig!
helt enig!

Noe som også hadde vært nyttig hadde vært at man kunne søke på planter ut ifra form, størrelse, farger, bladstørrelse/type, osv. Den hadde vært nyttig hvis man har en plante man ikke vet navnet på.

Men sikkert umulig i praksis da
Jeg har noen ønsker jeg også ;)
Plantesøk burde være mulig dersom man brukte lignende oppbygging som "floranøkkelen". Men det blir sikkert omfattende arbeid...

Det jeg kunne tenkt meg, var en søkemulighet der man taster inn alle de nøyaktige faktorene som man kan tilby sine fisk og planter:

La oss si at jeg har en vannverdi i karet på 7,5 pH, 10 gh, 24 grader i vannet, ønsker fisker som er kompatible med andre individer etc, oppgir lysstyrke i kelwin/watt i forhold til dybde, opgir eksakt liter vann og lengde i karet. -Så ønsker jeg å få et forslag ut fra disse opplysningene om hvilke fisker og planter jeg kan ha, og hva som passer sammen....
Men det er vel umulig
Bruker jo å si; alt er mulig, men for Holger sin del, er det kanskje ikke tilfellet

Antar han titter innom denne tråden, og noterer ønskene på sin etterhvert laaange liste.
Tror jaggu Holger ville hatt nok å henge fingrene i om han var ansatt som Webmaster på heltid :p

Håper holger leser øverste post også..

Tror mitt ønske er relativt lett å implementere (selv om jeg ikke kjenner datamodellen her)

pliis
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap