HASTER! Hvordan tømme utvendig filter??

driver å skal putte nedi nyte filtermedier. tenkte meg ikke om å åpna filteret,plasj vann overalt. var snar med å lukke det. men hvordaqn i all verden får jeg ut alt vannet for å komme nedi? Prøver hevertmetoden men vannet vil ikke komme ut.
Har du ikke ventiler på slangene? Stenger du disse, skrur dem fra pumpen, da kommer det en liten skvett. Så tar du med deg filteret til dusjen
Er ikke ventiler! kjøpte alt brukt for ett par dager siden. er bare slangeklemme på innsug og vanlig skrulukking på utsug
må jeg ta med filteret og slangene i dusjen da tro?
Sett innsugsrøret ned i en balje og blås inn i utblåsrøret.
Bær pumpe med slanger og alt inn i dusjen eller ut på verandaen og hell ut vannet etter at du har løftet ut kurvene
Kjetil L
Sett innsugsrøret ned i en balje og blås inn i utblåsrøret.


Enda bedre
Sånn var en pumpe jeg hadde også. Helt til jeg fant ut at heneden på lokket. Som løsnet en svær kloss som slangene var koblet på stengte i tillegg. Så var det bare å ta med seg bøtta.

Du har ikke bilde da?
har en eldgammel eheim 2013 skjønner du,som er meget moden til utskiftning når jeg har råd. alt for liten kapasitet,det vises godt! men fikk det til etter mye strev. skulle ha spandert nye slanger også for de er så innmari harde at det er helt håpløst å få utsuget til å blåse rett fram!! Blåser opp,ned,bak!! Til slutt måtte jeg knyte fast slangen med fiskesnøre til midtdeleren på karet :P funker midlertidig
trenger noe nytt!!
for en meget slunken lommebok,hvor mye dårligere er eheim classis 2217 i forhold til eheim 2028? vil den gjøre jobben i ett 240l? alt må være bedre enn det jeg har nå!!!
Tilfeldig bekjentskap
© selveste
Reklame for plussmedlemskap