Noen som vet hva type fisk dette er ?

Har en fisk som eg ikke vet namnet på. Noen som vet å kan hjelpe meg med det ?[External Image]
Inaktiv bruker
Jeg har jo egentlig IKKE peil i det hele tatt.. men prøver meg fordet.. kan det være en slags Ciclide tro?
Kan det være en litt skremt Pseudotropheus acei?
mulig det
mulig det ja. Finner den ikke i fiskebasen når eg søker på det namnet du skrev. har bladd litt opp å ned i den.får lete litt til å sjå. Skremt er den sikkert på det bildet. har nettop fått den å sluppet den oppi akvariet. synes den var litt mere blåaktig i det karet den kjem fra.
Tyder på at det er en Ps. Acei. Den er jo egentlig blå, men en skremt fisk kan fort få mørke farger....

Her er en link til en side med Acei

Her er en til
Hei. Takker deg så mykje for identifiseringen. Ja det må vere den som du linket til. Ser også nå at den er begynt å få en antydning til litt mere blå farge over seg. Det var en som samboeren kom heim med å ho påstår at den var blå i det karet den kom fra.

Takk

Er halefinnen helt gul?
I så fall er det "noe fishy"

Det ser helt ut som en Pseudotropheus sp. "Acei" White tail som er sort i kroppen og hvit (nesten fluoriserende på halefinnen).

Mens halefinnen ser gul ut og det er mer i samsvar med en Pseudotropheus sp. "Acei" Yellow tail, men denne er jo blå på selve kroppen....

Nå yngler Mbunasen som gale der nede så du skal ikke se bort i fra at de kan ha "krysset grensen". Du kan jo ikke se noen grense "unter fann vet do"
De du nevner der blir vel ofte kalt for Ngara og Mozambique....
Takker for hjelpen.
Eg tror nokk at det er denne. nå som den har fått roet seg litt i det nye karet har den fått blåfargen den sikkert skal ha. den blir mere å nere lik den som denne linken peker til.

Gul hale å ryggfinne. ( fin fisk )

Pseudotropheus sp. "Acei" Yellow tail,
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Tjernshaugen
Reklame for plussmedlemskap