- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Noen som vet hva type fisk dette er ?
Noen som vet hva type fisk dette er ?
Postet 20.02.07 kl 22:05
Inaktiv bruker
Jeg har jo egentlig IKKE peil i det hele tatt.. men prøver meg fordet.. kan det være en slags Ciclide tro?
Postet 20.02.07 kl 22:10
Postet 20.02.07 kl 23:51
mulig det
mulig det ja. Finner den ikke i fiskebasen når eg søker på det namnet du skrev. har bladd litt opp å ned i den.får lete litt til å sjå. Skremt er den sikkert på det bildet. har nettop fått den å sluppet den oppi akvariet. synes den var litt mere blåaktig i det karet den kjem fra.
Postet 21.02.07 kl 22:55
Tyder på at det er en Ps. Acei. Den er jo egentlig blå, men en skremt fisk kan fort få mørke farger....
Her er en link til en side med Acei
Her er en til
Her er en link til en side med Acei
Her er en til
Postet 21.02.07 kl 23:47
Postet 22.02.07 kl 16:43
Er halefinnen helt gul?
I så fall er det "noe fishy"
Det ser helt ut som en Pseudotropheus sp. "Acei" White tail som er sort i kroppen og hvit (nesten fluoriserende på halefinnen).
Mens halefinnen ser gul ut og det er mer i samsvar med en Pseudotropheus sp. "Acei" Yellow tail, men denne er jo blå på selve kroppen....
Nå yngler Mbunasen som gale der nede så du skal ikke se bort i fra at de kan ha "krysset grensen". Du kan jo ikke se noen grense "unter fann vet do"
Det ser helt ut som en Pseudotropheus sp. "Acei" White tail som er sort i kroppen og hvit (nesten fluoriserende på halefinnen).
Mens halefinnen ser gul ut og det er mer i samsvar med en Pseudotropheus sp. "Acei" Yellow tail, men denne er jo blå på selve kroppen....
Nå yngler Mbunasen som gale der nede så du skal ikke se bort i fra at de kan ha "krysset grensen". Du kan jo ikke se noen grense "unter fann vet do"
Postet 24.02.07 kl 23:47
Endret: 24.02.07 kl 23:48
Postet 24.02.07 kl 23:53
Postet 28.02.07 kl 00:19