Akvariet mitt knaker nærmest smeller!

Har pc'n rett ved siden av akvariet (sitter på pcn ofte).
Og innimellom hører jeg små knak eller smell fra akvariet, ikke høyt, men det høres:S
Eller ta det som et dunk

Hva er dette?
Skjer dette med karene deres også?
Akvariet står ikke 100% oppå bordet da jeg ikke sjekka åssen det sto før jeg fyllte det opp, det står kanskje 1cm lenger ut på den andre siden, så det er en glippe på venstre side, men dette har vel ikke noe å si?

Takker for svar;D
Det er vel ikke sånn plask? :P

For Ancistrus kan hoppe opp i lokket!
Små knak eller smell fra et akvarium med vann i =
en overnervøs og neglebitende Mona iallefall

Jeg ville tatt sakene nærmere i øyensyn, var jeg deg.. Det er ikke filteret eller armaturet da? Hva slags filter er det? Dersom det er Juwel, så husker jeg at den varmekolben som fulgte med det ga fra seg knepp og during i blant, men... ikke akkurat smell, nei
knak
Det er ikke plask, og det er heller ikke varmekolba, den har en "klikk" lyd, lyden fra akvariet er mer som et dunk.
Akvariet er forresten et Juwel 110l rekord.
Det er 6år gammelt, sjekka alle fugene osv og de ser greie ut.
Hos meg knaker det i det ene akvariet når lyset har slått seg av for kvelden. Det er ekkelt å høre på, men helt naturlig. Når lyset slår seg av, vil temperaturen i deler av akvariet (altså selve akvariet, ikke vannet) endre seg. Og når temperaturen går ned, vil også materialet i akvariet trekke seg litt sammen. Det kan gi litt knakelyder. Det er det samme som skjer med et hus. Det kan knake litt f.eks. når sola går ned, pga. at temperaturen endrer seg i materialene. Jeg mistenker at grunnen til at akkurat dette akvariet knaker, er at det er noe trelignende materiale i toppen av akvariet, der armaturet sitter. Eller det kan være at de alle sammen knaker, men at jeg hører dette fordi det står like ved det eneste stedet jeg sitter i ro i dette huset: sofaen min.

PS: det er Juwel-akvariet mitt som knaker, ja. Jeg aner ikke alderen på det, men nytt er det definitivt ikke!
Har du praktbotia i karet? De lager forferdelige knekke-lyder når de spiser. Usj!
Men knakinga har jeg hørt når lyset er på, men akvariet står foran vinduet, så kan hende det trekker litt kaldt derifra?
Kan være temp-endringer. Opplever dette selv i racken, når lyset slukkes, kjølner dekkglassene, og så starter bitingen av negler :p De første dagene var det nesten så jeg tappet ned hele dritten, og kastet den på dør.

Men jeg ville uten tvil sørget for at karet sto i vater, og ikke minst, fått plassert noe under hele karet. Siden Juwel-karet står på en plastramme, kan det være i denne det er knakelyder, på grunn av skjev beastning.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap