- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hvilken algefisk er dette?
Hvilken algefisk er dette?
Postet 26.02.07 kl 04:25
Postet 26.02.07 kl 05:41
Postet 26.02.07 kl 06:24
Postet 26.02.07 kl 13:30
Og det er en hannfisk
Hannene har barter. Hunnene er uten barter/små barter (bedre på morgenstellet he he).
Postet 26.02.07 kl 13:47
Postet 26.02.07 kl 18:22
Postet 26.02.07 kl 18:34
Postet 27.02.07 kl 19:32
Postet 27.02.07 kl 19:39
Akvarium jenta ;o)Tror jeg har lest at de skifter farge etter humør de er i:s Mvh Cassandra
Det er nok slik at den er i humør for dame
Det er ofte fisk i lek skifter farge.
En annen forklaring kan være vannverdier.
For høy Gh eller Ph kan få den til å anta ulike farger.
I tillegg er det genetiske variasjoner som kan slå til.
Postet 27.02.07 kl 20:23
Postet 27.02.07 kl 20:24
Ancistruser forandrer farge også etter underlaget/bakgrunnen de ligger på. Hos meg er det ekstremt tydelig, ettersom bunnlaget består av grus med steiner i mange farger (nei, ikke farget, ekkelt underlag. Dette er naturlig grus, tydeligvis av ulike steintyper). Når ancistrusene mine ligger på det, blir de helt prikkete, akkurat som underlaget. De første gangene jeg så det, trodde jeg fiskene var syke. Jeg må innrømme at jeg innimellom skvetter skikkelig fortsatt. Fargen ser jo så solid ut ellers, og plutselig er de fulle av lyse flekker!
Jeg har forresten også sett store fargeforskjeller hos enkeltfisker i kull med småancistrus (hos dyrebutikken. Mine har aldri blitt mer enn noen dager gamle, dessverre). Også det er helt naturlig. Bare se alle de forskjellige hudfargene vi mennesker har, selv om vi kommer fra samme område, ja faktisk familie (et godt eksempel i familien min. Jeg har fryktelig lys hun, og den ene broren min ser ikke norsk ut - blir stadig tatt for å være italiener).
Og selvfølgelig, som de over har nevnt: de skifter også farge etter humøret sitt.
Jeg har forresten også sett store fargeforskjeller hos enkeltfisker i kull med småancistrus (hos dyrebutikken. Mine har aldri blitt mer enn noen dager gamle, dessverre). Også det er helt naturlig. Bare se alle de forskjellige hudfargene vi mennesker har, selv om vi kommer fra samme område, ja faktisk familie (et godt eksempel i familien min. Jeg har fryktelig lys hun, og den ene broren min ser ikke norsk ut - blir stadig tatt for å være italiener).
Og selvfølgelig, som de over har nevnt: de skifter også farge etter humøret sitt.
Postet 27.02.07 kl 20:30