Min nye nesevise Otto :)

Kjøpte en gruppe av disse Otocinclusene (resten av navnet står på en lapp nede som jeg ikke gidder hente akkurat nå) på Majorstua Zoo tidligere i uken.

Er de ikke ekstremt nesevise og lekre?
Jeg har sagt det før; lange neser er vakkert! Men kanskje særlig på maller

Det var en flott sak, ja. Sa de noe om algespiser-egenskapene dens, er den som Ottoer flest (god)? Har du noe info om maks str på en voksen sånn? Ikke store sikkert, siden de er Ottoer?
("fælt som du spør og graver, nysgjerrigpetra!")
MC Darup
Er de ikke ekstremt nesevise og lekre? :D

Jepp. Artige små skapninger. Utrolig sjarmerende! Jeg kikka på dem selv i dag, da jeg var innom. Men det ble nye kuler i stedet...

Mona,
mine driver iallefall å sutter konstant.
På glass, blad og røtter.

Størrelse? Hæ?

(Jeg bare handler jeg)
Nannoptopoma
Fin fisk du har fått tak i der, men det er ingen Otocinclus.

Det kan ligne på en Nannoptopoma disse ligger systematisk sett veldig nært Otocinclus. Både samme U.fammilie Hypoptopomatinae og Tribus Hypoptopomatini. Disse kommer fra Peru og blir større en Otocinclusene.

Trenger nesten noen flere bilder for å si med sikkerhet om det er en Nannoptopoma , men det er nok ingen Otocinclus

E

Nå fant jeg lappen, og hvis jeg tyder skrifte riktig er det en paraotocinclus sp. orange.
(Eller står det Urange?)
Kan jeg spørre hvor mye du måtte gi for dem? Jeg sjekka aldri prisen, og det var ikke akkurat godt merket med priser der...

Mener det var 129,- pr stk.
Nannoptopoma sp.
Denne fisken, som ofte selges som Otocinclus "Orange", kalles i Glaser-nytt i Datz november 2005 for
Nannoptopoma sp. "Striped"

[External Image]

Har også i den senere tid sett den samme fisken omtalt som Nannoptopoma sp. "Peru".

Her er et par av mine:

[External Image]

[External Image]
Fortsatt usannsynlig kule fisker
Du imponerer stadig med dine kunnskaper, og de flotte bildene, Tom!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap