Savner egentlig en Akvarietype å søke på.

Da mange akvarister har så stor interesse for maller så savner jeg egentlig en Akvarietype under "Søk etter akvarium:"

Kansje en kunne få satt inn søkeordet Malleakvarium.

Ser at vi i dag har muligheten Elveavarium (og at det ligger noen mallekar her), men et Elveakvarium kan vel også inneholde helt andre typer fisk enn maller.

Bare et lite forslag fra min side.

Noen synspunkter.?

(Mulig dette har blitt diskutert tidligere uten at jeg har fått det med meg.)
Selv syntes jeg at det kunne vært mange flere alternativ, også rene reke\ skalldyrkar i egen kategori.

Får vel se hva resten mener Jeg vil jo så mangt, vet du :p
Må si jeg er enig med begge,det hele vil virke veldig mye mer oversiktelig om det kom flere akvarie typer.

Om man setter seg inn i situasjonen til en fersk akvarist som er reke frelst f.eks og vil gjerne se etter kun reke kar for inspirasjon.

Ser også at noen har akvarier med bare maller i og da hadde det vært fint å ha de som en egen type. Her også er det hjelpsomt for de som er ny.

Det er hvertfall det jeg merket meg når jeg kom meg inn hit
Må legge til at jeg er storfornøyd med dette forumet
Plussmedlem
Både malleakvarium og rekeakvarium er jo det som finst allereie: "Artsakvarium", og å opne for "malleakvarium" betyr at vi må opne for killiakvarium, ciklideakvarium, kampfiskakvarium etc. Det blir fort litt rotete...

Eg er imidlertid litt positiv til å opprette "Rekeakvarium" som akvarietype, og eg høyrer gjerne på både forslag om nye akvarietypar og synspunkt på det eg skreiv over.
"Finn akvarium med denne fisken
"Finn akvarium med denne fisken"

Denne funksjonen ligger jo allerede inne..........
Grunnen til at jeg personlig mener at det bør være egen beskrivelse av mallekar, er rett å slett at mange velger å ha mer enn en art i samme mallekar, og da faller grunnlaget for å plassere dette under artskar bort så det plasker i vannet

Rekekar har jeg som kjent vært for lenge (da gikk vi bumpa tråden i samme slengen :p)
Som Frank sier så er det jo dette med å ha flere malle arter i samme kar,det kan jo ikke da kalles artskar.
Men samtidig så kan jo man ha flere killi arter og ciklide arter i samme kar så da stemmer det med hva Holger spår om at det vil kunne bli masse forskjellige akvarietyper og det kan bli rotete.

Jeg står egentlig litt låst i hva jeg skal mene her da jeg egentlig synes at et sånt mangfold kunne blitt flott,men samtidig tenker jeg at det kan bli et sabla rot. Man kunne kanskje utvidet etterhvert som etterspørselen ble større for de forskjellige typene,eller man kunne innført 1 "ny" akvarietype per måned.

Men det med rekekar som egen akvarietype synes jeg det kunne vært,blir litt lettere å finne frem til de da framfor å lete etter de i artskar
Plussmedlem
Akvariumtype Rekeakvarium er på plass. Eg trur vi må snakke litt meir om mallekaret. Kor mange er det som faktisk vil kalle akvariet sitt eit "mallekar"?

Vi har sjølv maller i massevis, - det vil seia i fire av fem kar, men ingen av dei er dedikerte kun til maller.
Det ideelle hadde jo vært om hver akvarie kunne tilhøre flere kategorier. Da kunne man krysset av for mallekar og tropisk ferskvann, for eksempel. Ellers blir det veldig oppstykket om man innfører for mange kategorier. Det er litt kjedelig å måtte sjekke flere ulike kategorier om man ikke bare er på utkikk etter fisk av en viss type. Tror altså man bare flytter noe av "problemet" ved å innføre nye kategorier.
Holger Lockertsen
Akvariumtype Rekeakvarium er på plass. Eg trur vi må snakke litt meir om mallekaret. Kor mange er det som faktisk vil kalle akvariet sitt eit "mallekar"?

Jeg vil gjerne kalle min 222L for mallekar.

Denne gruppen med fisk er jo kjempe populær, og ikke minst en stor gruppe fisk, og det kommer sikkert flere og flere "mallekar" etter hvert. Så og si alle akvarister har en eller annen malle, så alle vet hva det er for noe.

Andreas Bjørvik
Tilfeldig bekjentskap
© Kenneth Olsen
Reklame for plussmedlemskap