Stripet sjokolademalle

Står i enkelte akvariebøker at denne mallen spiser små fisk, hva er deres erfaring? Synes mallen er kjempefin og kunne tenke meg å ha 2 stk. i et 540-650 liters kar sammen med maller, botiaer, scalarer, kardinalneon, rødmunntetra o.l. Fôres i så fall mallen på mygglarver?

Hilsen Fiskefreak
hei
jeg kjøpte en sann pga snegler, viste igrunnen ikke noe om den da, men har hatt den en god stund nå og jeg har ikke mista noe fisk enda
jeg har hatt yngel i samme karet også, og dei svømmer dær enda..
hadde det i lag med guppy.platy neontetra og en pleco, men har flytta den til større kar i går faktisk. nå går den med scalare,gurami sea,corydoraz og pleco. ikke mye jeg ser til den,den er utrulig flink og gjøme seg!hehe
Jeg har 2 stk. Jeg har mistet fryktelig mye småfisk i det siste, men sjokolademallene er definitivt ikke de eneste som er under mistanke. Mye glupsk fisk her. Men det jeg kan se, er at sjokolademallene mine har blitt noe helt vanvittig feite. Det er direkte ekkelt å se på. Vokser ekstremt fort, gjør de også, så god plass er en nødvendighet. Men, det er flotte fisker, ihvertfall så lenge de ikke ser ut til å ha spist en pingpongball...
Det skal også nevnes at de er skikkelig store i kjeften. Jeg fikk studert en av dem da jeg slapp nedi malletabletter. I motsetning til de andre mallene mine (som ligger og sutter på tablettene), slukte denne fisken den hel. Hele tabletten forsvant inn på brøkdelen av et sekund. Han tygde ikke på den en gang. Jeg antar at den kom ned i magen like hel! Så jeg tviler ikke på at småfisk kan gjøre det samme!
Hvis du ønsker deg en fisk du liker å se på, er dette ikke fisken for deg. De dukker fram kun ved foringstid. En stund trodde jeg at jeg kun hadde en igjen, ettersom jeg knapt nok så snurten av den en gang. Men, de er jammen i live begge to, disse mostrene! De har blitt digre, og enda større skal de bli! Jeg angrer faktisk litt på at jeg kjøpte dem, selv om de er kule!
Ikke stripet sjokomalle
Tusen takk for hjelpen. Var i tvil før jeg leste siste innlegge, og har nå bestemt meg for ikke å ta sjansen. Satser i stedet på regnbuelabeo og ildhale.
Fiskefreak
Har hatt flere av disse, og også de prikkete. Du verden, dette var fisk jeg aldri så snurten av.
Og smellfeite, det var de til enhver tid. Grunnen var enkel; småtetra er snaddermat som legger seg på sidebeina :p
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap