Er dette en vanlig Ancistrus?

Kjøpte 2 damer til min Ancistrus-gubbe i karet.

Slik ser den ene ut

Er det vanlig Ancistrus?
Bildet 2 kan hannen sees
Jeg synes det ser veldig ut som om den øverste er en pleco.
Det var den tanken som slo meg også...
Oi
Kan dere vise til en link fra Fiskebasen her?

Da kan det ikke bli noen lek mellom de to?

Hva er forskjellen på det og vanlig Ancistrus?

Drøbak City @&¤£..
*helt vanlig Ancistrus oppdrettsvariant*
Hei, Nina!

Da fikk du oppklart det

Her er link!

Mvh Cassandra
hehe
Ja takk for hjelpa
Skal ringe og kjefte på Drøbak City imorrå jeg..
Har ikke plass til fisk på 20-30 cm i mine kar..

Kjøpte damerne for å se egglegging jeg.. Blir vel lite av det tenker jeg nå..

Æsj nå ble jeg trist
Vanlig Pleco blir ikke bare 20-30 cm, de blir 50 cm. :P
Jeg tror nok heller det er denne. Ut fra antall finnestråler på ryggfinnen, kan det ikke være Hypostomus Plecostomus. Den er nemlig heller sjelden i handelen (hypostomusen, altså). Jeg så faktisk en hypostomus i handelen for første gang i går! Men, de var da også VF. Men veldig ofte selges plecoen jeg linket til, under navnet Hypostomus Plecostomus, og det er nesten alltid feil (med unntak av de jeg så i går).
SuperNina
Drøbak City @&¤£.. *helt vanlig Ancistrus oppdrettsvariant*

Det er nok dessverre ganske så vanlig å få feil fisk i vanlige dyrebutikker. En periode i fjor høst, viste det seg at halvpartene av fiskene jeg hadde kjøpt, ikke var det de ble solgt som (feil navn). Utrolig irriterende! Så du har nok dessverre blitt utsatt for det som veldig mange andre opplever. Men, det betyr ikke akkurat at det er ok av dyrebutikken. Og det gjør ikke akkurat irritasjonen din mindre!
Synes nå at ingen av dem ligner noe særlig, men det er kanskje bare meg har heller lite/ ingen peiling på de forskjellige type L nummer sugemaller.

Nå målte jeg karet og den vil da romme ca 1/2 bunnen, og jeg har 2 av denne typen.. Som = 0 snuplass..

Kan dere si dere helt sikre på dette?
Skal ta dyrebutikken hardt i øra nå

Har hørt mye rart, men at en butikk selger pleco som ancistrus, nei den tok kaka. Akkurat som å selge katt som når den vokser til viser seg å være en tiger.... Litt peiling bør man ha.
Gry
Har hørt mye rart, men at en butikk selger pleco som ancistrus, nei den tok kaka. Akkurat som å selge katt som når den vokser til viser seg å være en tiger.... Litt peiling bør man ha.

Ja følte at jeg ble enda mer deppa nå.. 50 CM er drøyt..
Trodde vertfall at de kunne navn på fisken.. Det sto på karet fisken var i og..

Dyrehagen
En periode i fjor høst, viste det seg at halvpartene av fiskene jeg hadde kjøpt, ikke var det de ble solgt som (feil navn). Utrolig irriterende!

Gikk det bra da?
Håper jeg kan få byttet fisken inn igjen..
Klart du skal få byttet dem! Du har jo ikke fått det du har kjøpt og betalt for.
Takk det trøsta meg!

Så det er de rygg-*trådene* som avgjør L-nummer?

Jøsses.. Det har jeg aldri tenkt på..

Skal det være noe spesiell prisforskjell på disse VS vanlig Ancistrus?
Ancistrus sp. oppdrettsvariant ligger vel rundt 40-60 kroner for ungfisk. Dette re i de butikkene jeg har vært i. Sikkert litt variasjon rund om i landets butikker. Ellers er det ikke ryggtrådene som avgjør hva slags L-nummer en malle får. Det er nok mange andre årsaker (som jeg håper noen kan forklare) som avgjør dette. Som regel tror jeg de får L-nummer først, og så et eget artsnavn dersom det finnes ut hva slags art mallen er. Huff, burde heller tie stille, for dett blir nesten gjetting.
Gry
Ellers er det ikke ryggtrådene som avgjør hva slags L-nummer en malle får. Det er nok mange andre årsaker (som jeg håper noen kan forklare) som avgjør dette.Som regel tror jeg de får L-nummer først, og så et eget artsnavn dersom det finnes ut hva slags art mallen er.

Takk =D

Syntes disse var veldig like da, bortsett fra halefinnen da.. (og lengden etterhvert)
Tanken har ikke slått meg at disse er forskjellige arter..
Men har aldri tenkt tanken på at det kan være forskj. arter heller.
Antall stråler på ryggfinnen skiller Hypostomus Plecostomus fra Liposarcus Pardalis, ellers er disse to artene veldig like. Det har ingenting å gjøre med L-nummeret. L-nummeret er egentlig bare et navn på fisken.

Selvsagt skal du få byttet fisken. Du har ikke fått det du har betalt for, og da har du rett til å få byttet den. Grunnen til at fisken din ikke ligner så mye på bildene, kan jeg tenke meg har å gjøre med at fisken din er ganske liten ennå, og bildene stort sett er av voksne fisker.

Gry
Har hørt mye rart, men at en butikk selger pleco som ancistrus, nei den tok kaka.

Jeg er enig i at de burde vite forskjellen. Men jeg har sett og hørt så mye rart at det skal mye til å overraske meg. Jeg har nok opplevd både det ene og det andre som er minst like ille. Som før fortalt: jeg kjøpte min første pleco til 12-literen min! (så der har du litt å trøste deg med, SuperNina )
Kanskje den ligner bittelitt mer på dette bildet?
dyrehagen
Jeg har nok opplevd både det ene og det andre som er minst like ille. Som før fortalt: jeg kjøpte min første pleco til 12-literen min! (så der har du litt å trøste deg med, SuperNina :-))

Uffda hadde vel blitt noe trangt hehe..

Takk for trøsten:=) Ser for meg 2stk 50 cm lange Pleco ligge i hele bunnen på karet hehe..
Ikke plass til mer enn 50Liter vann i 165Liters karet thihi O_o

Har du den enda?

Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap