Lysrørsett, noen med erfaring fra disse?

Jeg sitter å ser på webzoo.net på Arcadia lysrørsett ip 64/67. Kunne trengt ett eller to ekstra lysrør til karet. Jeg har fra før armatur med to lysrør i (standar armatur t8) og ser at det er mulig å bygge ut armaturer med disse lysrørene. Kort spørsmål,nå er det jo ikke all verden til ekstra plass i en slik armatur,noen som har erfaring med om dette fungerer i praksis?
Fungerer veldig bra
i alle fall for plantene som skyter i været.

Men om det er plass eller ikke avhenger jho av hvordan det eksisterende armaturet ditt ser ut.

Lengden på lysrører er forskjellig avhengig av watt styrken. Så du må først finne hvilken lengde du skal ha. Deretter sjekke om det er midtdeler eller annet som er i veien for det nye lysrøret. Du kan enkelt lime disse fast med litt akvariesilicon.

Husk reflektorer, de øker lyset betydelig. Har T5 i flere kar og det er helt utrolig hvilken innvirkning det har på plantene.
Jeg ser på settet på 30w for det er 30w jeg har fra før, 92cm stemmer rimelig bra med lengden på armaturet. det er midtdeler ja og viss jeg setter røret ved siden av det eksisterende blir det kanskje max 1cm mellom disse to. Blir det for nære iht varmen? Kan jo også montere røret litt lengre nede på skråsiden av armaturen,så det kommer litt nærmere dekkglasset,da blir det litt større avstand.. ?!?!
Cyberbob66
Du kan enkelt lime disse fast med litt akvariesilicon. .


Er det de uten fester som limes direkte til armaturet?
De virker fint og er veldig fleksible med hensyn til montering. Syrefaste skruer og muttere 5mm. er bra for å feste de.
så bra! Da har jeg bestilt ett sett,så får jeg se om det holder Viss ikke så får jeg bestille ett til
Ip 67 varianten er den vannfaste og den som kan skrus. Ip 64 versjonen er bare sprutsikker og her henger lysrørene bare etter reflektorklipsene som skrus. Men de tar enda mindre plass.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap