Stimfisk - leoparddanio?

Vil disse gi et skikkelig inntrykk av stimer i et 80l akvarium? Hvor mange må man ha? 5? 10?

Og en gang til... Er disse snill med kampfisk?

KES
Inaktiv bruker
Jeg syntes ikke de er så veldig flink til å stime, men det kan jo variere..
Om de er snill med kampfisk eller ikke er vanskelig å si, siden kampfisken og leopardene kan ha egen personlighet. Eneste måten å finne dette ut på er vel å teste det ut, men det kan jo såklart ende med tragedie..
Nå har ikke jeg kampfisk, men jeg har Danio Frankei (leopard danio). De er vannvittig aktive, og stimer nesten hele tiden. Tror jeg har en film fra karet mitt i profilen min, men husker ikke om de henger på filmen.... For de er utrolig kjappe... Kampisken vil få problemer med å ta dem, men kanskje den vil bli noe stresset av tempoet til Danioene. 5 danioer vil fungere, og stresser de andre fiskene mindre enn 10 vil gjøre

Håper du får svar fra noen som har mer peil på kampfisk
Torjus Knutsen
Jeg syntes ikke de er så veldig flink til å stime, men det kan jo variere.. Om de er snill med kampfisk eller ikke er vanskelig å si, siden kampfisken og leopardene kan ha egen personlighet. Eneste måten å finne dette ut på er vel å teste det ut, men det kan jo såklart ende med tragedie..

Nei, var i grunn ikke så imponert av å se dme i butikken, og eier bare 3 selv så det blir vanskelig å teste...
Andre stimfisk?
Rødhodetetra er jo flinke til å stime!
Hvordan ville 5 slike fungert med kampfisk?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap