Kileflekkrasbora og farge.

Jeg kjøpte meg en kjempefin stim på 20 kileflekkrasbora i dag. Til å begynne med var de litt her og der men nå stimer de skikkelig. Og utpå kvelden ble de mer og mer røde, nå er de skikkelig røde og fine! Er dette ett tegn på god trivsel?
Inaktiv bruker
Om du ser på profilen til den står det Får under de rette vannverdiene en nydelig, rustrød farge.
Tjohei!
hvilket beviser at det er riktige vannverdier
Inaktiv bruker
Veeeel, jeg tror ikke du skal gå ut ifra at alle vannverdiene dine er 100% på grunn av dette. Men det er et tegn på at fisken trives
hehe..tulla bare Vet mine vannverdier og de er jo ikke akkurat slik som rasbora liker,har ikke surt nok vann egentlig men får håpe det går bra allikevel
Dette er en meget flott fisk, som mange undervurderer. Har alltid likt disse små fartsfantomene, og vil nok alltid ha minst en stim av disse.

Selv har jeg best erfaring med å holde disse i litt kjøligere vann, mine stortrives som bare rakkern i karet med 22`C.
Riktignok har jeg mistet en og annen, men de kan takke seg selv. Hele reker er litt for tungfordøyelig (trodde ikke disse skulle knaske kirsebærreker, men de går ned på høykant om de kommer i veien for fiskene)
De er kjempefine! Jeg ser at de skal holdes sammen med rolige fisk i en bok jeg har,men de er jo skikkelig hyper selv så det skjønner jeg ikke. De jager honningguramiene så er redd for mobbing. Tror jeg skal kjøpe flere gurami av denne sorten og ikke bare ha ett par,kanskje de står sterkere da. Har kirsebærreker men har ikke sett tendens til at de prøver å spise de. Spørs når det kommer rekebarn,hvor raske de er til å unngå fare.
Tilfeldig bekjentskap
© Irene Nyrud
Reklame for plussmedlemskap