papp-esker

Jeg lurer på om noen vet om noen steder man får kjøpt esker, til å sende i posten. Altså små ekser som egner seg veldig fint til formålet.

Uten om de som posten selger altså (smart post) for de er så dyre.. Vil bare ha enkle ekser uten at de koster 80kr stk
Smart post-eskene har jo portoen inkludert. Det er derfor de er dyre...
Posten har også en del esker ufrankerte, men da kommer jo den hersens portoen i tillegg.

Ellers kan velutrusta kontor\ bokhandler kanskje være verdt ett besøk?
Inaktiv bruker
gå på en skobutikk og spør etter esker, da kan du jo kutte de slik at de blir mindre om du trenger det. Helt gratis.
Aggi
Smart post-eskene har jo portoen inkludert. Det er derfor de er dyre...

vet disse er ferdig frankerte, men får du små bokser så kan man sende disse til 22kr (350g) somregel... og da blir jo det biligere enn smartpost sine billigeste 89 kr.

Tenkte kanskje noe viste om noe som solgte slike ting. Fant en side på nette men virker som de bare selger paller til bedrifter og en pall med esker vil bli litt drøyt :P
Stig Atle Haugen
Altså små ekser som egner seg veldig fint til formålet.

Jeg har en eks du kan få sende dit pepper'n gror. Jeg betaler porto

Tilbake til tema;
du sier ikke noe om hvor store disse eskene skal være.
Skobutikk- tipset hørtes veldig bra ut for mindre esker.

Ellers selger IKEA sånne brune flytteesker.
MC Darup
[QUOTE=Stig Atle Haugen]Altså små ekser som egner seg veldig fint til formålet.

Jeg har en eks du kan få sende dit pepper'n gror. Jeg betaler porto

Tilbake til tema;
du sier ikke noe om hvor store disse eskene skal være.
Skobutikk- tipset hørtes veldig bra ut for mindre esker.

Ellers selger IKEA sånne brune flytteesker.

haha, gikk vel litt fort der oppe

Har egentlig ikke tenkt så mye på størelse, men vil tro en skoeske ikke er stive nok, men en flytte eske vil bli for stor. 10x10x10 cm eller noe i den duren kanskje ... Er ikke så allverdens krise dette, men bare lurte litt på det.

Tenkte da serlig på når man sende planter i posten. Er jo bedre med en eske en feks, en bobleplast konvolutt.
Jeg fikk snegler i posten via melkekartong. Det gikk helt supert
Aggi
Jeg fikk snegler i posten via melkekartong. Det gikk helt supert :)

det var smart.. planter i en pose i en melkekartong i en boblekonvelutt høres ut som en go deal
Det var ingen konvolutt utenpå kartongen.... Sneglene var pakket i en liten pose vann, som igjen var rullet inn i avispapir, dette var puttet oppi kartongen, og kartongen var stiftet igjen. Adressen var skrevet rett på kartongen med sprittusj. Helt perfekt! Gratis, og artig

Fordelen er også at dersom det går hull på posen, så vil avispapiret suge til seg vannet. På posten sier de at dersom noen sender en pakke som lekker, så kan personen som sender få ærstatningskrav dersom vannet ødelegger annen post. :-S
Som Aggi sier; tomme og vaskede melkekartonger kan brukes til så mangt Om det er planter du skal sende kan det være at kartongen er for liten, men til snegler og reker er de supre. Har alltid fått eplesnegler tilsendt i melkekartonger, slik Aggi beskriver det.
Navn og adr. til mottaker skrives bare med store bokstaver med sprittusj direkte utenpå kartongen.
Hvis man skal sende planter så er det annen emballasje som egner seg bedre, ja... Hva med f.eks isbokser? De kan jo bare surres med litt brun teip, så holder lokket på.
kan vel kanskje bli litt for mye is av og til :P
Ja... Hvis du har tenkt å livnære deg av å selge akvarieplanter, så bør du nok la være å prøve å skaffe emballasje ved å spise is ;P
Man vil jo ikke at magen skal vokse fortere enn plantene... hehehe
Aggi
Ja... Hvis du har tenkt å livnære deg av å selge akvarieplanter, så bør du nok la være å prøve å skaffe emballasje ved å spise is ;P Man vil jo ikke at magen skal vokse fortere enn plantene... hehehe

Hehe, ja. Hadde vel heller ikke så store planer om å leve av det..
Noe planter kan man sende i tomme fôrbokser, det samme gjelder sneiler og reker.
Jo større boks, jo større forsendelse, logisk nok.
Har selv sendt en del planter, spesielt mindre sverdbladplanter, i tomme litersbokser. Posten sliter med å ødelegge disse, utrolig nok
Boksen går!
Jeg har av en eller annen grunn litt vanskelig for å kaste veldig gode, solide, kjekke bokser, selv om jeg som regel ikke har noen plan for dem.
Spesielt glad er jeg i Regia Rett i koppen-kakao-bokser. De er kanskje litt små for å sende planter, men sikkert passe for noen få snegler...
Jeg har en aldeles nyyydelig boks som er en sånn solid papphylse som har vært utenpå en Whisky-flaske.
Jeg er vleidg glad i å pakke inn gaver i esker og ikke bare rett i gavepapir. Ingen myke pakker til jul for mine venner, altså!
Så før jul samler jeg på ALT av esker. Det årene ungene var under året gikk det mye i NAN morsmelkerstatning-esker eller grøtpulver-esker...
Men hva folk tror når de pakker opp en grandiosa-eske med hjemmestrikkede votter og skjerf inni, det er en annen sak... :oD
Man får kjøpt pakker med engangs frysebokser i forskjellige str.
Ikke koster de mye heller.
20 - 30,- kan jeg tenke meg
"litt" gaffatape, og sprit tusj;O)
Binders!
Og andre konrotrekvisita-butikker.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap