Hvilken fisk er den ekleste du har sett?

Jeg lurer på hvem av de ekleste fiskene dere har sett!
Den ekleste jeg har sett var ei ferskvans murene som lå under ei rot i en dyrebutikk på Zoo Markedet.
Måtte nesten spy!
Så sett i gang å fortell:P
Det fulgte med en kuhlii-ål i akvariet jeg kjøpte brukt. Den døde etter en kort stund, og da jeg skulle hove den opp, var den blitt helt hvit og spist på. UUUsj!! Noe så heslig har jeg faktisk ikke sett på leeenge! Har passe fobi for slanger, åler og sånne kryp fra før, og det ble sannelig ikke bedre etter det... Det skal ALDRI flere åler i mine akvarium!
Anne Synnøve
Det fulgte med en kuhlii-ål i akvariet jeg kjøpte brukt. Den døde etter en kort stund, og da jeg skulle hove den opp, var den blitt helt hvit og spist på. UUUsj!! Noe så heslig har jeg faktisk ikke sett på leeenge! Har passe fobi for slanger, åler og sånne kryp fra før, og det ble sannelig ikke bedre etter det... Det skal ALDRI flere åler i mine akvarium!

Slike avlange fisker er greit at blir slike hvite ja, men åler?
Det er jeg enig i at er disgusting.
Har ikke direkte med fisk å gjøre, i og for seg ikke med hva jeg har sett å gjøre heller, men det er lite som slår lukta av død eplesnegle. Skulle plukke opp en som ikke hadde bevegd seg på et par dager. "Innholdet" rant ut av skallet, det ble en stinkende grå sky i akvariet. Jeg er vanligvis ikke så fintfølende på slikt, men lukta var grotesk, og ulikt alt annet jeg har kjent.
Jeg får grøssninger av alle former for ål, og alt som ligner på ål.
Spesielt de såkalte Clarias-mallene. Feite slasker man kan risikere å møte på stuegulvet en sen natt når man vakler gjennom stua i halvsøvne på vei til badet for å pisse.... tenk deg å tråkke på en sånn sleip, levende feit rulle da!

Og disse øreålene, ja alle former for ål, er absolutt ikke noe som får sette sin fot..øh...finne innenfor mine akvarier noensinne!
Jeg tror slimål tar kaka hos meg. Å trekke opp garn av sjøen, med en av disse ekle vesenene festet på en halvspist fisk. Urrrrk! Motbydelig! Jeg får frysninger bare ved tanken (faktisk helt reelt. Jeg sitter med ståpels akkurat nå). Og jeg er ikke spesielt fintfølende!
Ellers er det heller ikke spesielt festlig å finne igjen sunkne garn med halvråtne fisker stående fast, etter flere dagers leting. Den lukten er bare helt ubeskrivelig! Blæh!
Slimå¨l eter alt annet ufint lett ja, finnes ikke noe mer ille enn en skikkelig slimål. En kompis lurte meg en gang til å putte hånda bak påhengsen for å åpne en plugg, der lå et slikt udyr og ventet.... blæh.

Utover det er det sjelden jeg ser på fisk som vemmelige eller ekle, selv om niøyene også kan være skikkelig ufine... åler er stort sett koselige skapninger, med en imponerende vilje til å overleve.
mona o
Jeg får grøssninger av alle former for ål, og alt som ligner på ål. Spesielt de såkalte Clarias-mallene. Feite slasker man kan risikere å møte på stuegulvet en sen natt når man vakler gjennom stua i halvsøvne på vei til badet for å pisse.... tenk deg å tråkke på en sånn sleip, levende feit rulle da! Og disse øreålene, ja [I]alle former [/I]for ål, er absolutt ikke noe som får sette sin fot..øh...finne innenfor mine akvarier noensinne!

Øreåler er stilige da, men noen typer slamkrypere er helt motbydelige når dem krabber over vannet.
For de av dere som ikke kjenner så godt til slimålen (og som tør å titte), her er et bilde.
Og her og her.
Dessverre (eller evt. heldigvis) har jeg ikke funnet noe bilde av slimål sugd fast på fisk.
Akkurat nå føles det som om det kryper ting rundt på kroppen min. Jeg hater disse eklingene.
Siden du spør "hvem", så må jeg nesten si George Bush... :P Han er en ekkel fisk ;P
Aggi
Siden du spør "hvem", så må jeg nesten si George Bush... :P Han er en ekkel fisk ;P

Hehehe! Må si meg enig i den
Ja enig i det hvis en moderator kunne endre overskrifta:P
Jeg syntes all fisk er vakre, i alle fall stort sett. Det er kun en gang jeg kommer på at jeg usjh-a noe voldsomt, og det var over en diskus...
Det man kan grøsse over finner man her.
Aggi

Ikke helt god han der, men jeg må nok ta biskop Kvarme da han har irritert meg skikkelig i det siste.

Jeg endrer tittelen jeg så vi kan holde oss til tema
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap