vil bli kvitt små snegler!

Jeg har nå startet opp et akvarie m 4 discus, 15 kardinaltetraer,en stor reke,1 eplesnegle og 4 corydoras.
Men nå har jeg fått med små brune snegler på noen planter jeg har satt.Sneglene sprer seg veldig. Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt de? De er jo rene pesten
Bella
De er jo rene pesten:-)

Derfor de heter Pestsnegler
akkurat Noen råd for å bli kvitt bare de og ikke alt det andre jeg har i akvariet?
Vaneligvis så pleier de som jeg kjenner å bare ta de med hoven eller noe sånt når de ser dem, men jeg vet jo ikke hvor mange det er du har da så...
Bruker en flat lang stekespade som jeg stikker nedi karet og knuser de med. Fisken eter det opp. Eller knuser mellom fingrene. Kvalmt.. Men etter en stund venner du deg følelsen og lyden =S
Gjør du det hver gang du ser en pestsnegle, så minsker du bestanden, men blir ikke kvitt dem på den måten.

Da må du gå til innkjøp av Praktbotia, Pakistan-botia (kanskje andre botia'r og), eller Klo reke (var det ikke det den het)
Men botiane har rykte på seg å være agressive.. Og klo-reka spiser yngel.. Enten eller alså =)
Inaktiv bruker
du kan også ta en liten skål ned i akvariet,legg en agurkskive under den.legg den der over natten,neste dag er det bare å samle opp sneglene som sitter å spiser på den....har ikke prøvd dette selv,har heldigvis ikke hatt snegler enda,men har hørt det skal fungere bra......
Skal teste ut ideên din Guppyen, ikveld=)!
Hørtes ut som en mer behagelig jobb enn å knuse sneglene med fingrene =s
Noen venner av meg hadde samme problemet med pestsnegler som fulgte med planter og formerte seg i høyt tempo. Et par røde mangrovekrabber ble tilfeldigvis innkjøpt på impuls, og de viste seg å være veldig effektive pestsnegle-spisere. Etter noen dager var det ikke en pestsnegle igjen i akvariet
Agurk eller squash
- en skive tiltrekker seg sneglene som magneter, og når de sitter tett i tett fanger jeg alle opp i hoven og serverer dem til praktbotiaene i det andre karet... der forsvinner de fort.
Takk for svar! Agurkskiven skal prøves ut nå
OBS!
Jeg pleier å stikke en spiker eller skrue gjennom for å få den til å synke... og lar den ligge i akvariet natten over. Neste morgen er det lett å fange alle sneglene samlet.
postet på feil sted
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap