Tigerbarber og scalarer?

Hei.
Jeg har sett at noen her på akvaforum har hatt tigerbarber og scalarer i samme kar, og jeg lurer på er dette bra?
Det står jo at tigerbarbene er finnenappere, men slutter de med det hvis de er i stim?
Noen ganger benyttes energien i stimen til å krangle innad, noen ganger hjelper det ikke uansett hvor stor stim en har.

Har selv ikke gode erfarigner med tigerbarber. Skal jeg noensinne ha disse igjen, blir det i ett rent artskar
tigerbarbe & scalare
hei
har faktisk 5 tigerbarber ilag me scalare og gupi. og det går kjempefint. tigerbarbene gikk tidlige ilag me slørhalefisker. og det gikk kjempefint. har hatt de 5 tigerbarbene i 1 og et halvt år nå. uten at det har vert noe problem i forhold til andre fisker. det er vel sånn me fiskene at de har forskjelling personlighet som oss mennesker og. og da har kanskje jeg vert heldig med mine.
jeg har jo mine med skørtetetra og det går helt fint...
jeg har odessabarber og scalarer. har aldri sett de har vært i nærheten av hverandre
Hvis du har sett eller hørt at det er problemer med å ha scalarer og tigerbarber sammen, hva er da vitsen med å prøve? Kanskje kan det gå bra, hvis plass og forhold er i orden, men som regel går det litt skjeis. Vær snill med fisken og ikke test ut om de kan overleve sammen når all literatur anbefaler noe annet. Men fisken leser jo ikke bøker, så kanskje bøken tar feil? Bare en personlig mening.
Josti
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap