Boble boble:O)

Endelig kom diffusorene mine.
Har venta i hele 10 dager:O)
Kosta mye også, hele 160,- ink. porto:O)
Prøver med gjær sats i første omgang, så får vi se om det blir noe bedre vekst i 90l og 200 liters skole karet.

Heisann, disse var riktig flotte. Hvor har du kjøpt dem?
Disse er kjøpt hos Aquamagic, dette er en Ebay butikk.
Har "hold litt" på denne butikken:0P
Venta på at jeg ble ferdig å by på de tingene jeg ville ha
Tror dette er en mindre kjent plass å handle, Kjetil L vet jeg også har handlet der.
Skal straks legge den til lenkesamliga.
Men under hva?
Det selges jo fra hele verden der.
Du må oppdatere oss om hvordan diffusoren med spiral fungerer, har gått og lurt litt på en sånn selv. Nå har jeg en vanlig glassdiffusor fra Elos og en pro vario spiralreaktor fra JBL, sistnevnte er den jeg bruker fordi jeg synes den er mer effektiv enn glassdiffusoren. Derfor kan det bli interessant å høre om dine erfaringer med spiraldiffusoren
Jeppz!
Oppdatering kommer;0)
Har selv bare testet DIY reaktor, av forboks med to bioballer.
dette karet...
Venter i spenning her også, får se om dette karet vokser seg till litt...
Har pakka i to nye planter i dag, og flere kommer
TiE
Disse er kjøpt hos Aquamagic, dette er en Ebay butikk. Har "hold litt" på denne butikken:0P


Hei! Er det AquaticMagic ™ du mener? Søkte litt på Ebay uten å finne Aquamagic.

AquaticMagic har enormt mye bra utstyr, om det blir like billig alltid er vel ikke akkurat sikkert men...
Lett å bli hekta på Ebay:o)
Går greit å drive de med gjærsats. Men bruk en renseflaske, toleransen for grums fra satsen er null. Den spiralen er bare bobleteller/gimmik, gjør ikke noe nyttig. Det komme jo ikke noe vanngjennomstrømming inn der. Det kreves mye mer trykk for å drive slike enn brusesteiner så tettinger gjennom korker på satsflasker må være bra. Brusflasker tåler trykket, tynne plastkanner blir trill runde som en ballong.
Det gror gjerne litt alger på disken etter en stund Legg de litt i 5% klorin/vann så blir de helt som nye igjen. skyll godt.
Dispenser
Hvis jeg går for hjemmelaget system. Hva slags liten og nett dispenser er greiest da? Brusestein? Vil jeg ikke da ha liten kontroll over hvor mye CO2 som slippes ut?
Takk for tips!

Oppsettet på 200l på skolen:
2,5l kanne, med bensinnippel til radiostyrt fly i korka.
Gjennomføring med mutter på innsiden + klinte på litt silicon.
1\2l rense flaske\bobleteller, med to nipler.
Der den ene er for pickup til fly, og er for å montere slange på begge sider.

Disse nipplene er et godt tips til dere alle som bruker gjærsats.
Da det egentlig er bare å borre hull, sette i nippelen fra utsiden, og skru på mutteren på innsiden.

Boble teller og "permanent" Co2 måler i karet, kanskje...?
Rimelig sikker på at det er mest kontrollerbart med trykkflaske.
Har lagt merke til karet ditt;0)
Og har vel ville gått for trykkflaske, når du først er på den veien du er.
Blir profft det karet der:0)
Det hadde jeg også gjort, hvis rektor på skolen,
kunne stappa hånden litt lengre ned i pengesekken:P
Produkter...
Har du noen eksempler på de produktene du snakker om - bobletellere og
CO2 -målere du synes funker bra. Kjøper jeg komplett CO2 sett snakker vi MANGE kroner. Synes det er litt vel drøyt å svi av så mye for 29 liter med vann og planter. Er jo mulig å ta en danmarkstur eller noe en helg. Kombinere fyll og fanteri med akvarieshopping. Men vil jo uansett koste mye.
Føler meg MEGET sikker på at jeg ikke er den rette til å svare på dette:0P
Kjetil L, har vell et godt svar til deg.
Lurt tips med modellflynipler i korken, det er som regel der det lekker ellers. Jeg har ikke noe bobleteller på glassdiffusoren med trykkflaske. Sprakk den og bare tok den vekk. En ser sånn ca hvor mye som kommer ut av glassdisken hvis den sitter synlig. Nåleventilen er veldig stabil på det oppsettet så den er nærmest stilt inn en gang for alle. Enkelt trykkflaskesystem =ca 2000-2500 kr med stor 5kg flaske.

Eneste måten å kontrollere satsdrevet co2 er å lage passe stor sats. I 29 liter vil en brusestein eller lede det inn i et innvendig filter fungere fint. Det skal ikke mye til. Jeg har prøvd permanenttester. Oftest viser degrønt som de skal, av og til viser de knall gult uten grunn, ofte nok til at jeg ikke bekymret meg om de gjorde det. Så de er havnet i skuffen etterhvert. Jeg har sett de har skrevet side opp og ned om slike "Drop Checkers" på APC, men har ikke lest det.
Flere varer fra AquaticMagic ™
Ble rimelig overasket, da jeg hadde hørt om mosen til Mona O.
Jule mosen min var en STOR dott, Plagionium var noe mindre.
Litt brune var de, men akseptabelt.

Bilde 1: Jule mose
Bilde 2: Plagionium
Bilde 3: Mini pellia

Fikk også en Nymphaea rubra knoll.

Oppdatering på veksten kommer...
Det så litt bedre ut enn mitt, ja!

PS!
Hva taster jeg for å få et slikt copyright-merke igjen? Har glemt de kodene. Jeg tenker på den C'en inne i en sirkel, som viser Copyright.
Ser du har brukt TM (trademark) i overskriften, men det er altså det andre tegnet jeg lurer på.

Husker ikke taste- og tallkombinasjonen for "halv" heller...
Kopierte det fra et annet innlegg selv :0P
Tegnkartet i windows har alle disse tegnene.
Tilfeldig bekjentskap
© Marianne Hovde
Reklame for plussmedlemskap