Hva med denne sammensettnigen?

Heisann!
Skal sette opp 2 akvarier. Et på 54 liter og et på 180 liter.
Først er de 54 literen som skal opp.
Lurer derfor på om jeg kan ha denne sammensettnigen.

5-10 corydoras(ikke sikker på hvilken type)
4-5 kuliiål
Et dvergguramipar
og kanskje en kampfisk.

Til 180literen lurer jeg på om det er mulig å kjøre en malawimix, eller blir karret for lite?

Takker for alle svar og forslag.
Du kan ikke ha så mye bunnfisk i ett 54L akvarie, uten tvil. De fleste coryer blir for store, så denne gruppen ville jeg heller flyttet over til 180litern.

Når det gjelder kampfisk og dverggurami, er dette ikke nødvenddigvis en kombinasjon som fungerer. Jeg ville ikke gamblet på det, i alle fall. I tillegg, bør de noe svake dvergguramiene kun introduseres i veletablerte akvarier (måneders drift).

180L kan fungere til en eller to arter malawi, av de mindre artene. Å blande inn flere arter enn dette, blir bare krøll, i ett så lite kar
Demasoni og Golden i malawi karet kanskje?
eller...
Melanochromis cyaneorhabdos og Golden kanskje?
Takk for svar:) og beklager sent svar
Beklager men har ikke fått brukt pc`en på noen dager.

Hva med denne sammensettnigen i 54 literen?

4-5 Kuhliiål
Et par dverggurami
eller 1 hann og 2-3 hunner med kamfisk.

Hvis jeg velger dette, kan jeg da ha noe i tillegg til dette?

54 literen skal forresten etter planen innredes med biltemasand, en del stein og røtter samt noen planter. Noen innvendiger mot dette.

Når det gjelder 180 literen tror jeg at jeg skal droppe malawi. Høres litt kjedelig ut med to arter. Finner også ut med litt leting at det ikke er for mange som passer i en 180 liter.

Tenkte kanskje på noen søramrikanske ciklider og tetra.
Dvergciklider blir kanskje for små for 180 og ikke vill synes så godt. Noen som har forslag til noen litt større ciklider som kunne passet.

PS: Bor forresten i Kr.sand så alt er ikke like lett å få tak i gjennom butikk.

Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap