Pumpe til 20 liter?

noen som har gode forslag til gode pumper til mitt 20 liters kar..har det veldig mye å si om man har ei pumpe som er egnet til et 80 liters kar feks.. helt ny i dette såstiller med blanke ark

takk for svar

Har du prøvd den pumpa du har?

Hvis den ikke blåser alt vannet og fiskene ut av akvariet kan du godt bruke den

Noen pumper har også en innstilling hvor man kan justere trykket i utblåsningen.
Jo mindre jo bedre
Jeg kjøpte meg en Eheim Aquaball til min 29 liter. Synes den er for stor. Har sett et ålreit hang-on filter hos Jan Holt akvarium i Oslo. Har tenkt å kjøpe det. Så får jeg bare legge Eheim'en til side så lenge. Regner med at jeg får bruk for den etterhvert likevel

Hang-on filter er fine fordi de stjeler lite rom i karet. Lettere å dekorere da.

Det beste er jo å ha en pumpe som er mest effektiv.
I alle mine kar har jeg overdimensjonerte pumper.
(Ikke i str, men i effekt)
Det kommer jo også veldig ann på hva du skal ha i karet? I mine oppvekstkar har jeg skumfilter, slike som drives med luftpumpe. Da kan jeg også ha reker i karet. Skal du derimot ha fisk som tåler litt strøm, ville jeg gjøre som Mc sier, å gå for det mest effektive i forhold til karstørrelsen.

hihihi

Jeg var litt korttenkt der.
Synes jeg ser feks en kampfisk i full trøkk :P
Har den gode nok tenner biter de seg greit fast i kanten....
Gry
Har den gode nok tenner biter de seg greit fast i kanten....

Husker da søstra mi startet med diskus og fant ut at sånn slange med diffuser (sånn rad med hull) var lurt.. :P

Herregud vi lo mens vi snakket om diskus i stabler oppetter den ene kortsiden av akvariet
Haha! Ett av mine (mange) problemer er at jeg er utstyrt med veldig god fantasi og danner meg lett bilder av forskjellige scenarier i hodet. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg sitter og holder på å le meg i hjel av ting som andre slett ikke ser snurten av humor i. Humrer fremdeles for meg selv av den vettskremte kampfisken jeg. dessuten er jeg litt for glad i ironi og galgenhumor. Ikke alle som liker eller forstår slikt :0)

Jeg kjenner til den der.
Visuell humor skaper mye moro i hodet mitt.

Husker jeg lå og lo av ei venninne av meg som sa hun hadde salamipølse mellom tennene

Men nå kupper vi tråden, fysj & fy!!
Huff, ja nå overtar vi helt. Men den var hysterisk vittig da! Hihi!!!
tenkte å ha noen "guppier" å noen snegler..vil ikke ha en for stor pumpe som tar veldig mye av kar plassen..vil dekorere en god del..
Hei Jeanett.

Jeg har selv en Elite Stingray 5 i mitt 18 liters kar.
Selges hos Tropefisk, under hundrelappen for denne.
Har veldig liten belastning på karet.
En Fluval 1 Plus kan og annbefales.

mvh
jeg skal kjøpe enten fluval 1 eller 2.. kjøper det brukt..men det har vell lite å si..fikk varmekolbeå lys i tillegg så da fikk jeg mer for pengene..hihi
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap