Hvilken malle?

den ble solgt som ancistrus, lurt fra jeg kjøpte den om dette er riktig.

for har ikke alle ancistrus (antennemalle) prikker??
den jeg har, har ikke prikker.

skal prøve å legge ut noen bilder snart.
så litt på den nå.

den jeg har er svart med noen hvite soner, på de hvite sonene er d noen svarte prikker.
Alle ancistrus har ikke hvite prikker.
Søker du på fiskebasen her på forumet får du opp ca 100 forskjellige ancistruser. Dette er både arter som er beskrevet vitenskaplig og L maller. Kjennetegnet på de fleste ancistruser er mere eller mindre mørke farger på kroppen, større eller mindre prikker i hvite - grå nyanser. I tillegg til dette er det avlet frem en rekke ancistruser som er blandet av forskjellige arter, selges ofte som ancistrus sp. Disse er nok umulig å artsbestemme fordi de ikke lengre er en egen art. Til og med fisk som er kjøpt inn som en art eller L nr kan det være vanskelig å verifisere at det nettopp er denne du har kjøpt.

Har du et godt bilde av din fisk, så er det kanskje mulig å hjelpe deg, men en vag beskrivelse av en ancistrus med mørk kropp og prikker er nok ikke mulig å artsbestemme.
Men hvor du har kjøpt den og ca pris kan være med på å kunne komme frem til et bestemmelse.

første bilde er det vanlige
bilde 2 er redigert med adobe
bilde 3 er zooma inn fra paint

litt dårlige bilder noen som har forslag til å forbedre bildene??
sett på alle l mallene nå

l229 er ganske lik for den har de hvite feltene og har samme halen.

trodde bare halen var spist på jeg, for hørt at gullfisk (som den gikk sammen med) kan spise på haler.
kan man se noe ut fra bildene??
kan noen se om det er en L229 eller hva??
og har noen andre fisk lik hale??
Kan nok dessverre ikke hjelpe deg utfra disse bildene.
Nils Vollstad
Kan nok dessverre ikke hjelpe deg utfra disse bildene.

hvordan kan jeg få bedre bilder da??

redigerte så mye jeg kunne jeg.

men er d noen andre l maller eller noen maller som har lik hale som L229 for halene på de to er helt like.

at det går inn på midten.
noen som vet hvordan få best mulig bilder tatt av akvariefisk??

og ingen som vet ossen malle dette er elelr vet om noen har lik hale som L229.

Liz H
Anbefaler deg å ta en titt på [URLBLOCK1]:)
lest der før prøvd å følge tipsene men d er at kameraet er ganske dårlig også.

Det ser ut som en helt vanlig fin ancistrus sp. oppdrettsvariant :0)
men den har ikke prikkene da.

som en vanlig ancistrus har.
fiskeren
men den har ikke prikkene da. som en vanlig ancistrus har.
Noen har prikker, noen mer små striper, noen er bare en brun farge blanding, noen er nesten helt sorte. Ancistrus er en fantastisk variert fisk mønster og fargetone-messig, så man kan ikke identifisere denne utifra mønster og farge alene.
men har du sett en L229 a?? de ligner.

eller er det en annen måte du ser det på??

fint om du forklarte måten du brukte gry.
Var utifra hele utseendet på fisken jeg svarte, da den er helt lik det meste jeg har sett av ancistrus :0) Dersom det er en L229 skal den ha en tydelig lys trekant på hodet som går fra en spiss ytterst på "snuten" og ender med bred-enden rett under øynene.

Tror ikke denne er så helt vanlig å få kjøpt i butikker, men dette kan andre mye, mye mer om enn meg.
Her er en link til bilder.
nå i det siste har jeg merket noe.
det er en ancistrus, den har begynt å få mere prikker nå, og den halen jeg snakket om, den var spist på av gullfiskene, for halen er nesten hel igjen nå.

så egentlig betyr vel dette at han trives da??

virker som om hun trives nå egentlig.
Da har hun det nok bedre igjen. Kjempe bra.
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2012
Reklame for plussmedlemskap