albino egg

jeg har 2 albino pansermaller, de har lagt egg for noen dager siden, vet at ihvertfall noen av de er befrukta, men nå er det vokst mugg på de! så vidt jeg vet er dette ingen uvanlig ting, men blir de da ødlegt eller har det ingenting å si? vannet har 24 grader, og det skal visst være ideellt.
noen som har peiling på dette området?
Når det er mugg på dem kan du kaste disse. De vil nok ikke klekke uansett. Det er som regel for dårlig sirkulasjon rundt eggene som gjør at de mugner, eller at de ikke er befruktet. Hva har du gjort med eggene, og hva klekker du dem i? Ellers vil jeg råde deg til å søke på forum etter "corydoras" eller noe i den duren, og du vil få masse treff med mye god info.
eggene
det jeg har gjort med eggene er og bare la de være der de ble lagt, så de ligger fortsatt på veggene og plantene karret, men tok ut all den andre fisken da de begynnte å spise på de.

I går kjøpte jeg en slags "medisin" som visst skal hjelpe mot muggen og gjøre at eggene kanskje har en sjanse til å overleve likevel, jeg håper dette er velykket, har veldig lyst på mange små albinoer.

det med at det er dårlig sirkulasjon et jeg ikke helt om stemmer, for pumpa står rettet mot der eggene ligger og du kan se at det er strømninger i vannet på overflaten.
Dersom du har god nok sirkulasjon er det nok de eggene som ikke er befruktet som mugner. Det som dessverre ofte skjer da er at muggen sprer seg fra der den oppstår, og over på de eggene som i utgangspunktet var befruktet og friske. Hva slags medisin er det du har kjøpt? Dersom det er methylenblått ville jeg ikke brukt det i hovedkaret, da det kan ta kverken på filterbakteriene dine.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap