Hva slags sykdom?

En del av fiskene mine begynner å se "ikke bra ut". Neontetraene og kobbertetraene ser ut som at de har pittesmå luftbobler over hele kroppen. Det har skjedd på et par dager. Tror begge ancistrusene mine er døde. SOS - HJELP!
Kan det være fløyelssyke?
Etter å ha studert dette nærmere lurer jeg på om det kan være Oodinium (fløyelssyke)? Noen som har vært borti denne?
Var jo noe dr.... at dette skulle skje akkurat nå. Har planlagt å kjøre fra Bodø i morra tidlig til Kristiansand t/r. Og så har jeg avtalt fiskekjøp flere plasser på veien hjem igjen. ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆSSSSSSSSSJJJJJJJJJJJJJ.
Hvis jeg fjerner fisken?
Har lest masse nå. Er bra sikker på at det er fløyelssyke. Hvis jeg tømmer akvariet for fisk, vil da de små skumlingene dø og bli borte uten fisk? Hva med filteret. Noen som kan hjelpe meg?
eSHa Exit
eSHa Exit + øke GH litt + mørklegging er hva jeg går for. And I cross my fingers..................................
Må vel nesten bryte inn i monologen din her Så forresten at du hadde prødv å få tak i meg i går, da sto jeg med halve meg i sjøen.
Dæffen så kaldt!!!

Dette kan være oodinium, men det kan også være Chilodonella. Begge deler skulle være greit å bli kvitt med bruk av E. Exit. En dasj E. 2000 samtidig skulle øke sjangsen for å få bukt med svineriet, og samtidig forhindre potensiell sopp.
Om du skal reise avgårde i dag, får du jo ikke fullført en 3 dagers kur, så her kan ting slå begge veier.
Jeg ville nok hatt noe annet å ha nykjøpt fisk i, om mulig, ved hjemkomst.
Just in case
Tilfeldig bekjentskap
© Cathrin RIse
Reklame for plussmedlemskap