am top AT 3335 utvendig filter

am top AT 3335 utvendig filter..
Er det noen som har noen erfaring med disse utvendige filtrene?
jeg plages sinnsykt mye med mitt.så jeg byttet det,men det ble ikke noe bedre. bryderiet mitt kommer av at pumpa til slutt har sendt ut allt vannet den er fyllt med,så det bare er luft igjen. jeg har prøvd å skru igjen utsendings-slusen noe,slik at det kommer mer vann inn enn den sender ut..dette hjalp noen dager,men så ble det tilbake til samme problem igjen. nå vet jeg rett og slett ikke mine arme råd.det kan vel ikke være samme feil på to forskjelli pumper vel? jeg var og renset en omtrent samme pumpe på et sykehus..der fikk jeg ingen problemer med å starte pumpa igjen. jeg gjør det samme med min pumpe som med den pumpa...
-er dette noe am top's utvendige filter ofte får klager på?
-mona-
Enkelte sverger til am-top, andre hater disse som pesten. Har styrt unna selv, gidder ikke å stå der å banne når det finns mer pålitelige filtre i handel.

Det jeg stusser over her, er det du sier om at pumpa tømmer seg helt for vann... Det skal svært mye til, siden impelleren er plassert så høyt på filtertønna. Evt må det være ett stigerør som går fra bunnen og opp, slik at vannet kan suges hele veien fra bunnen av filteret og til impeller.

Har du sørget for at filteret er montert riktig?
Det påstås av mange kilder at filtrene er så og si identiske med eheim (som er tull, har sett en del bilder av dette...). Det som er likt, er oppbygging med kurver etc.
Sørg for at slangen som fører vann til filteret, er koblet til røret som går gjennom kurvene, og motsatt.
Om inn-vannet ikke ledes til bunnen av tønna, blir det i alle fall ikke mye filtrering av vannet

Siden dette er pumpe 2 med dette problemet, ville jeg tatt en prat med forhandler. I henhold til forbrukerkjøpsloven, kan forhandler gi deg ett nytt filter til, før du kan heve kjøpet, eller reparere denne en gang til.
Jeg ville nok forsøkt med med å forhandle om å få hevet kjøpet her og nå.
Jeg har en am-top utvendig pumpe. Og den er ikke så dårlig som alle skal ha det til, strever litt med oppstarten jeg også men har bare gjort dette to ganger slik at jeg får det kanskje bedre til neste gang. Men til problemet ditt: når du starter opp må du passe på at det ikke er noe luft i inn- slangen. og ut-slangen tror jeg skal være rettt opp slik at det ikkke er luft andre steder enn i toppen av den slangen. det er ihvertfall det det står i "oppskrifta". Det hadde vært fint om du sa ifra hvis du fikk det til fordi jeg har enda litt problem med å få det til å gå vann gjennom når jeg har åpnet den, men den tømmes ikke helt for vann hos meg.

am top AT 3335 utvendig filter
jeg hadde problem med mitt utvendige filter..byttet det,og det var like ille...
men problemet var uhyre enkelt igrunn, jeg kuttet slangene med 40 cm hver, og da funket pumpen min heeelt fint. den hadde vel ikke kraft nok til å få vannet gjennom 1.5 meter slange da
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina
Reklame for plussmedlemskap