Lys til Aqualine helglass.

Jeg skal ha et Aqualine 720.

Jeg har mest lyst på helglassmodellen.
Men slik jeg forstår det kan man da ikke bruke Prestige lystoppen.
Har jeg misforstått?

Det er i tilfelle helt utrolig at de ikke har funnet en løsning på dette.
Juwel har jo hatt dette i evigheter.

Er Akvastabil like gammeldags også?
Donald
Jeg skal ha et Aqualine 720. Jeg har mest lyst på helglassmodellen. Men slik jeg forstår det kan man da ikke bruke Prestige lystoppen. Har jeg misforstått? Det er i tilfelle helt utrolig at de ikke har funnet en løsning på dette. Juwel har jo hatt dette i evigheter. Er Akvastabil like gammeldags også?


Akvastabil har ikke helglass-kar, kun med ramme

Har forøvrig lurt på det samme som deg, om jeg kan bruke Prestige-armaturer til helglass. Det MÅ det vel kunne, siden Aqualine ikke har noe annet? De kan ikke produsere armaturer KUN for sine rammekar, og så sitte uten noe produkt til helglass-karene?

Slik jeg skjønte det, hadde Tone og Holger her på AF kjøpt Prestige-armatur til sitt store, nye helglass-kar (jeg mener det var helglass det var, ja)
Aqualine har egne lysarmatur i både T5 og T8. Hver av de større akvariedimensjonene har flere utgaver med forskjellig antall lyrør. Det ser faktisk veldig bra ut.

Se på Lenker-Produsenter og ....... -Produsenter- Aqualine.
Det var nok ikke det som var spørsmålet.
Prestige er Aqualines lysarmatur.

Håvard Støre Andresen
Aqualine har egne lysarmatur i både T5 og T8. Hver av de større akvariedimensjonene har flere utgaver med forskjellig antall lyrør. Det ser faktisk veldig bra ut. Se på Lenker-Produsenter og ....... -Produsenter- Aqualine.
Oppsan

Det visste jeg ikke... Trodde disse armaturene var til helglass også.

Godt at jeg ikke bestillte.
mona o
Akvastabil har ikke helglass-kar, kun med ramme:-)


Selvfølgelig! Midlertidig kortslutning.
Men det gjør jo bare Akvastabil enda mer gammeldags

Jeg var inne og kikket på "Lamper" på Akvarieudstyr.dk
Der står det at armaturen kan brukes på rammekarene deres.
Altså ingenting om helglasskarene.

Jeg har heller aldri sett bilder av denne armaturen på et helglasskar.

Men jeg håper det er en mulig kombinasjon; ulogisk at de ikke har tilrettelagt for dette.
mona o
Slik jeg skjønte det, hadde Tone og Holger her på AF kjøpt Prestige-armatur til sitt store, nye helglass-kar (jeg mener det var helglass det var, ja)


De kjøpte rammekar.
Akvastabil sine effectline reolsystemer er med helglasskar.

Er en ihuga helglasstilhenger selv og baserer det nye akvarierommet mitt på Aqualine sine helglass.

Gleder meg til den søte dagen i Juni når pallene blir lempa av på trappa Har bestillt ferie på omtrent den tida for å sette opp systemene
Misunner deg den, ja

Noe helt nytt fra Akvastabil med helglass? Og kun reolkar i helglass?

Per i dag har jeg ingen rammekar, og målet er å ikke få noen heller.
Men Prestige lystopp skal jeg ha, så kanskje jeg må jenke meg her.
Donald
Per i dag har jeg ingen rammekar, og målet er å ikke få noen heller.

Fullstendig 1300% enig. Du har åpenbart god smak Helglass er rent faktisk det peneste (smaker og delte baker kan kverulere i en annen tråd).

Desverre må jeg konstruere mine egne lyssytemer med hensyn til mine blitzlamper. Fabrikkferdige løninger er derfor ikke alternativ uansett. Jeg bygger ikke greier fordi jeg liker det, men fordi jeg må.
Hehe

Jeg er nok helt klart "kjøp-typen".
Har gjort enkelte løsninger selv, men det blir på et annet nivå enn deg.

Men jeg tror du lyger litt; jeg er heeelt sikker på at du liker å holde på med slikt
Joda... til en viss grad ihvertfall. Synes nok det er godt å kunne kjøpe ferdige løsninger der dette passer mine behov.
Faktisk er dette med lys, en av grunnene til at jeg overveier rammekar kontra helglass på den høyt ønskede 720litern... I tillegg til at jeg må ha rammebord, og er litt skeptisk med tanke på dette og glassbunn. Her kan en jo selvsagt jukse med ei hard plate, men likevel...

For det er ingen ting som slår ett helglasskar i utseende.
Irriterer meg egentlig over at det er rammer på racken, spesielt pene er de heller ikke (made in Imazo...)

Ser ikke bort i fra at det blir helglass, og DIY-topp. Da får jeg det i alle fall som jeg vil :p
Det må da finnes gode lystopper til helglass?
Jeg har nå dessverre fått bekreftet at man må ha rammekar for å bruke Prestigen
Før jeg bygde lyskassen til mitt 375-kar så undersøkte jeg litt rundt omkring med tanke på ferdige løsninger. Mener jeg ett sted så lyskasser som var meget delikate i aluminium, men husker ikke produsent her og nå. Disse var også ganske dyre, tror jeg måtte ut med over 4000 kr. for dette (T8).

Jeg ser nå etter et raskt søk at WOHA har ok lyskasser også med T5. De kan vel fåes i forskjellige farger.
Se der, ja

Men selvfølgelig har de ikke den størrelsen jeg trenger (160 x 75).
Det er geniale mål på disse Aqualine helglass karene.

Tipper at det går an å lage noe aluskinnegreier under på prestige sine lystopper for å få dem til å passe helglass.
WOHA har kjempefine armaturer til helglass! Jeg har fem eller seks WOHA armaturer på div. helglass-kar, og de er råfine! Fåes i en hel rekke farger og utførelser, noe for enhver smak. Mine er svarte og med T8 rør. Man må bort og ta på dem for å sjekke hva de er laget av. De ser ut som lakkert tre, der man skimter åreringene gjennom lakken. Men de er altså av plast. Finnes i både T5 og T8. Mine er T8.

Som Donald nevner har de ikke 160 x 75, bare 160 x 60 når det er snakk om 160 cm lange akvarier.

Skal jeg ha flere helglass-kar, blir det garantert WOHA armaturer igjen

Jeg har kjøpt alle mine i tysk nettbutikk. Her ser du noen med T5.

Har dessverre overført de fleste eldre bildene mine til CD nå, så jeg har ingen på harddisken (dvs ikke lett tilgjengelig).
Giesemann har hel armatur til helglass Stratos

Geisemann
Ser ut som en grei armatur. Er mulig å få spesielle mål.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap