Akvariefisk i Østfold

Kan noen tipse meg om en god fiskeleverandør i Østfold?
Jeg får ikke napp (bokstavelig talt) hos min lokale zoo-butikk. Er på utkikk etter en liten stim
Puntius Denisonii. (Denisons barbe, karpefam)
Arild's Zoo selbakk, Zoo-Hjørnet på østfoldhallen og Dahls Dyreriket i moss er de jeg anbefaler.

Alle har bra priser og bra fisk.
Thanks!
Takk for tipset! To av de butikkene har jeg aldri hørt om engang. Vi er visst litt uttafor her i dalstrøka sørafor...
Nå skal jeg bare rane en bank (eller vinne på Lotto i morra), så skal jeg dra på fiske- og planteshopping!
vil bare si fra, om du skal til Arild's zoo, så driver han for seg selv, og han stenger kl 1400 på lørdager.
Tam Alna, seffers. På Alnabro senter utenfor Oslo, det er jo nesten i Østfold?
Kesol
Tam Alna, seffers. :) På Alnabro senter utenfor Oslo, det er jo nesten i Østfold? :)

1.5 timers kjøring er visst lengre her nede enn nordpå
1,5 time er ikke mye for å komme til Norges største dyrebutikk. :p

(For øvrig må jeg 45min eller 1,33 time for å komme til mine dyrebutikker)
Og jeg da, som må GÅ i hele 2 MINUTTER!!*lerondskapsfullt*
Også har jeg 2 forskjellige dyrebutikker på et senter 2 min. fra meg og en dyrebutikk ca. 10 min. kjøring fra meg, heldig?
hehe
Men jeg skal på ferie rundt om i Oslo og Sarpsborg neste helg,
noen tips eller kart eller lignende hva som er billig og verdt og besøke?xD

Hørt mye om Dahls dyrerike da, tror det er fra Inger Anne eller noe, men uansett...Men er dette en mulighet??(:
Hehehe! Jeg har ca. 5 minutters gange til 2 dyrebutikker. Men en av dem boikotter jeg, så da blir det bare en likevel

Dahls dyrerike er å anbefale, ja. Og Moss ligger mellom Sarpsborg og Oslo, så muligheten er definitivt tilstede.

Det skal visst være en ok dyrebutikk i Fredrikstad også, men her må noen andre fortelle hva den heter. Jeg har kun vært på en der, og den var elendig!

I Oslo er det flere gode. Majorstuen Zoo anbefales definitivt, selv om jeg har oppdaget at de har en god del høyere priser enn hos Dahls. Enda høyere priser finner du hos Akvariemagasinet på Løren (Oslo). De er trolig Norges dyreste. Men for et utvalg! Og saltvannsakvariene er utrolig flotte. Andre har anbefalt Jan Holt og Dyrego på Oslo City. Disse har jeg ikke vært hos selv, så jeg kan ikke uttale meg her. Oslo Zoosenter har (evt. hadde) godt utvalg. Jeg har ikke handlet der på mange år (og den gangen var jeg ikke fornøyd med kvaliteten på fisken), så hvordan det er der nå, vet jeg ikke.

Jeg er også fornøyd med Tam på Alnabru, men jeg vet det er litt delte erfaringer der.

Så da har du jo litt å rusle rundt i
Dyrego på Oslo City har bra betjening om masse morro fisk.
Og så kan du sikle på saltvannskarene deres.
Hehe...vet ikke om jeg rekker alt, men da har jeg ihvertfall mye å velge i og mange gode tips og meninger!
Tusen takk(:
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap