Noen fra Finnmark her?

Etter å ha flyttet hjem, er jeg mer eller mindre oppgitt over mangelen på dyrebutikker her oppe. Hadde vært kjekt om det var noen flere her fra Finnmark, så kunne vi kanskje utvekslet/kjøpt/solgt fisker og planter fra hverandre....

Så, er det noen flere finnmarkinger her?

Dessverre utflyttet, men er egentlig fra Hammerfest hvis det er en trøst

Skjønner deg godt, dyrebutikken hjemme er mildt sagt trist når det kommer til akvarieutstyr.
Gikk på skole i pasvikdalen ett år, og la merke til at det ikke var zoo-butikk i Kirkenes? Synes det er rart, når man vet at det bor ca 10 000 i Sør-Varanger. Det er vel ikke zoo-butikk i hele Øst-Finnmark tror jeg... Har tenkt til å flytte til Finnmark når jeg er ferdig på UMB, så kanskje det blir noen fisk i bytte i framtida? Kanskje du kan starte en zoobutikk selv? Folk vet ikke behovet før de har tilbudet...
JEG har tenkt å gå på UMB og flytte til Finnmark etterpå...

Om du først er i Øst-Finnmark er det jo så klart bare å kjøre til Finland for å shoppe fisk.
sist jeg drev med akvarium, bodde jeg i Nordvågen ved Honningsvåg, hadde 15min til ferga, 45min med ferga, så 18 mil til Alta, før jeg kom til nærmeste akvariebutikk.... joda det meste er langt i Finnmark. Skal man samarbeide innad i fylket, f.eks mellom Kirkenes og Honningsvåg, kan man likegodt samarbeide mellom Trondheim og Oslo, siden det er i nærheten av hverandre...

du kan like godt bestille på nett eller via post fra andre deler av landet, om du ikke finner noen "like i nærheten" -dvs sånn ca innen 10 mils omkrets å samarbeide med...

-men mye artige folk, og flott natur, det fins det der oppe...

hilsen eks midlertidig finnmarking
Sjekket litt om flyfrakt, og fant ut at det koster 450,- for en 15kg pakke fra Sola til Evenes (det er 2 etapper). Så det er ikke så avskrekkende dyrt om du vil bestille fisk fra Oslo, i alle fall ikke om du har noen som vil være med.
Er det bare å kjøre til Finland? Hvor i Finland da? Kan ikke huske å ha sett noen akvarier i grensebyene her oppe. Jeg tror vi må helt til Tromsø for å finne dyrebutikk, muligens Lakselv.

Selv skal jeg nedover til østlandet (ta siste eksamen ved UMB!) neste uke, og har tenkt å ta med meg noen fisk hjem da.
Tror det er større marked for tobak og alkohol på grenseovergangene... Eneste jeg kommer på er Inari, eller Jokkmokk, men tviler sterkt på om det er noe der heller. Avstander blir det jo uansett, så vinninga vil gå opp i spinninga... Men husk på dette med væske på fly(!)

Hvis du skal til Ås, så ta turen innom Dahls i Moss, han har fisk og utstyr som passer studentøkonomien bedre, samt at han har mye spennende...

Lykke til med eksamen
her e vi jo
heia, har etterhvert klart å få ett lite nettverk via kjente og deres kjente osv som har fisk og får litt yngel og selger litt fisk her og der. men d e mer på nordvarangeren ..og mye guppy og den glade enke, selv håper æ å få frem sverddrager yngel snart, har satt moderen i arresten nu ;D

Jada
Jeg bor i Alta... To dyrebutikker her nå.
Nettopp det som trengs
CecilieH
Etter å ha flyttet hjem, er jeg mer eller mindre oppgitt over mangelen på dyrebutikker her oppe. Hadde vært kjekt om det var noen flere her fra Finnmark, så kunne vi kanskje utvekslet/kjøpt/solgt fisker og planter fra hverandre.... Så, er det noen flere finnmarkinger her?

Akkurat det som trengs!!! Ta kontakt på toringeh@hotmail.com
Kesol
Sjekket litt om flyfrakt, og fant ut at det koster 450,- for en 15kg pakke fra Sola til Evenes (det er 2 etapper). Så det er ikke så avskrekkende dyrt om du vil bestille fisk fra Oslo, i alle fall ikke om du har noen som vil være med. :)

Strengt tatt vanskelig og få fisk fra Oslo ut fra Sola flyplass
G&T
-men mye artige folk, og flott natur, det fins det der oppe...

For ikke å snakke om mengder av mygglarver...

Disse sender fisk: http://aquazoo.no/shop/
Dyre butikk i finnmark
der e en i hammerfest og hværtfall en i alta- som selger fisk. i øst finnmark går d på kjentskap og mine og dine venner og de klarer å få frem. i nesseby fins d ei som stadi får frem maller og den glade enke pluss eplesnegler- ellers e d mye guppyer ja.

der som noen i østfinnmark har en sverddrager hann e æ intr i å kjøpe da æ har 3 signle damer her
Finnmark og sånn
Jeg bor i Kirkenes, og er også litt ensom. Trenger fler når jeg skal kjøpe fisk og planter.
Conny Michelle Vang
Jeg bor i Kirkenes, og er også litt ensom. Trenger fler når jeg skal kjøpe fisk og planter.

Hei Conny. Visste ikke at du hadde akvarium. Kine Basma hær
Lillesøs har nettopp fått akvarium, og sverdragere. Jeg har sendt opp reker og masse planter, så hvis alt er i livet når det kommer fram så kanskje du kunne fått kjøpt noe. Tror det ble litt mye planter i hvertfall

Må vel begynne å få med meg fisk og utstyr når jeg drar fra Tromsø og til Kirkenes, slik at flere med akvariehobbyen får påfyll

Utvalget i Kirkenes og Øst-Finnmark er noe dritt. Men vet at de noen ganger selger fisk nede på bøndenes-salgslag i Kirkenes. Men det er sjeldent..

Planter i kirkenes
Det høres stålende ut. gleder meg allerede. Send en mail på conny.michelle.vang@gmail.com. så kan vi utveksle telefonnummer og slikt. klem conny
G&T

- og jeg bodde midt i Honningsvåg sentrum sist jeg hadde akvarium og slapp unna de 15 minuttene Men "fisketurer" til Alta ble det både tidt og ofte. Det var da bare en svipptur til Alta........
Hammerfest er nærmere men der er det bare en dyrebutikk nå ,men den har et bra utvalg av fisk, di er flinke å ta inn litt mere spennende slag å ikke bare "brødfisk".
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap