Stående alger! hehe.

Hei!

Jeg har vært aktiv akvarist i snart 3 år, og nå i kveld holdte jeg på å le meg ihjel. Hehe!

Jeg har ikke vært helt i form i det siste, og har ikke tatt alger osv på noen dager. Men dette har jeg ikke sett før BGA som reiser seg fra sanda, hehe!

Noen som har opplevd det samme før? Legger ved et par bilder.

Så morsomt ut ja

Ser ut som om strømningen i vannet treffer akkurat i hjørnet slik at BGA- matten reiste seg når den ble tung nok til at vannet fikk tak i det
MC Darup
Så morsomt ut ja :) Ser ut som om strømningen i vannet treffer akkurat i hjørnet slik at BGA- matten reiste seg når den ble tung nok til at vannet fikk tak i det :)
hehe.. aldri opplevd noe sånn tidligere.. tips på å fjerne bga? prøvd å fjerne det, men like ille dagen etter =/
Er dette alger? Skal det fjernes? Kanskje det gir beskjed om at det vil utav....
Vinker liksom... "Her er jeg, kom å fjern meg da.." He he
SoVe
Er dette alger? Skal det fjernes? Kanskje det gir beskjed om at det vil utav.... Vinker liksom... "Her er jeg, kom å fjern meg da.." He he

hehe!!!!!! Nå fikk jeg latterkrampe her... hehehehe
Hvordan fjerne BGA
Fant en artikkel her på Akvaforum
Hvis det ikke går får du bare vinke tilbake. Kanskje den drar av seg selv.. He He
Her er forholdene så ille at selv algene forsøker å komme seg ut av karet, med ståpels :p

Neida, BGA kan fint herpe ett kar med ellers ypperlige forhold for fiskene.
Må også si at jeg aldri har sett alger oppføre seg på denne måten. PR-kåte møkka alger
hehe-- Tar det bort i morra--- Jeg kommer til å tømme karet helt, vaske det godt med rent vann, og ha i nytt rådasand... Blir det sånn igjen da, gir jeg opp :P

Frank; Det er ikke noe gærnt med vannverdiene-
Ikke for å helle kaldt vann i humoren her, men det ser helt forklarlig ut for meg ;P
Det har oppstått gassbobler i hjørnet av karet som har fått algene til å løsne. Noen av boblene henger fortsatt igjen i algeteppet, og derfor får det oppdrift...
Tilfeldig bekjentskap
© Britt Brynildsen
Reklame for plussmedlemskap