Tetratec Easy Crystal -Bra filter, eller dårlig?

dette tilbudet fra webzoo.

Har hørt at de gamle tetratec er noe lort... Men hva med disse som man finner i linken?

Jeg er på jakt etter reservefilter som jeg kan flytte over i småkar på rundt 15-30 liter ved behov....

Hvordan er disse kontra innvendig fluval 1+ eller 2+?

Er litt nyskjerrigper
Har ikke egen erfaring med disse, men de ser jo rimelig gerie ut. Og så praktisk at man slipper å løfte pumpe ut av karet når filteret skal gjøres reint. Tenker da helst på Fluvalene som har en tendens til å bli fulle av luft, og må hjelpes igang for at de skal få skikkelig flow igjen. Synes i grunn at Fluval er noe lort jeg da, men det er min mening. Er vel ganske alene om å synes det tror jeg. Tetra har jo gjort en del med sine utvendige pumper de siste årene, og EX-serien står frem som en meget solid og god pumpe, med god kapasitet, meget stillegående og ikke minst rimelige. Har selv en EX 1200 og synes denne er vannvittig bra. Nå har de tydeligvis gitt sine innvendige filtre en oppgradering også, forhåpentligvis til det bedre. Hvorfor ikke prøve den, og gi oss en liten produktomtale på den?
Tja...får se om jeg våger meg...
Det som viker interessant, er at de lover god sirkulasjon uten at fisk blir slengt veggimmellom... Men om det holder hva det lover, er jo en annen ting
Faktisk er den nye metoden av utstrømming av vann det som appelerer mest til meg, når det gjelder pumpeserien.

Har ikke testet disse selv ennå, men ser ikke bort i fra at det blir en test av disse utover høsten. En svært grundig sådann, med tanke på mine erfariner med de gamle &#%! filtrene fra tetra.

Siden vi er inne på Tetras nye produkter, må jeg si at Tetra får ett par stjerner av meg den senere tiden. De har innsett at markedet krever mer av de, og har derfor lansert både inn og utvendige filtre, luftepumper samt varmekolber (ned i 25W) som virker mye mer lovende enn hva de tidligere kunne by på (de hadde vel riktignok ikke utvendige tidligere??)
Tetratec easy crystal
Jeg har 2 easy crystal stående i akvariumene hos meg.. Den store er opp i akvariumet til kampfiskjentene og dem er fornøyde med dem og ikke noe særlig lyd i dem. Bra med den store at man kan ha varmekoblen inne i same enheten men det kan man ikke med den lille.

Den vasker hurtig opp grums når jeg har holdt på opp i akvariumet...

Var litt uheldig med den lile først sette den opp i et akvarium med sand og da stoppet motoren opp så jeg måtte ta den i parter og vaske den gott.
Det var jo en enkel sak.
Jeg skifter filter sirka hver 3 uke men jeg har kullfilter i dem nå.
har ikke hatt noen proplem med nitrin eller noe ant.

Har nettopp startet en 73 liters akvarium ( 10 min siden) med en stor easy crystal i og og haug med grums frå andre akvariumer i 3 min og da var allt bortevekk.

så jeg anbelfaler den til små kar og andre kar som vil ha rolig bevegelse i vannet
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap