Sjeldne ciklider
Postet 23.06.07 kl 00:58
Endret: 26.06.07 kl 09:42
har alle tatt ferie?
denne trådenhar ligget ute i tre dager nå er det ingen som har noen forslag i det hele tatt?
Postet 25.06.07 kl 04:05
Postet 25.06.07 kl 09:06
Burde du ikke først skaffe deg flere akvarier og mer erfaring med oppdrett på enklere arter, før du setter i gang med alle slags sjeldne ciklider og vanskelige arter? (det er som oftest grunnen til at en art er sjelden..)
Ifølge profilen din her har du kun to kar, og der befinner det seg jo andre fiskearter, og det er ikke noe å starte oppdrett med. Du bør jo ha oppdrettskar klart, dersom du skal klare dette.
Jeg ser ikke helt poenget med å øse ut en masse navneforslag som du ikke har plass eller mulighet til å drette enda.
Start ciklideoppdrettserfaringen med f.eks. noen enkle Apistogramma-ciklider og scalarer. Men som sagt; du må ha plass og egne kar til oppdrettet om det skal bli særlig vellykket og yngelen skal unngå å bli spist av andre fisk.
Ifølge profilen din her har du kun to kar, og der befinner det seg jo andre fiskearter, og det er ikke noe å starte oppdrett med. Du bør jo ha oppdrettskar klart, dersom du skal klare dette.
Jeg ser ikke helt poenget med å øse ut en masse navneforslag som du ikke har plass eller mulighet til å drette enda.
Start ciklideoppdrettserfaringen med f.eks. noen enkle Apistogramma-ciklider og scalarer. Men som sagt; du må ha plass og egne kar til oppdrettet om det skal bli særlig vellykket og yngelen skal unngå å bli spist av andre fisk.
Postet 25.06.07 kl 09:28
Endret: 25.06.07 kl 09:29
feil informasjon
jeg har prøvd å skifte opplysningene mine jeg har kvittet meg med både pirayane og black mollyene... jeg har også klart å få yngel på Haplochromis latifasciatus som jeg har forstått ikke er den mest enkle cikliden å få yngel på mener jeg er enig med deg er veldig fersk ennå så jeg skal ta til meg det du skrev og få litt mer erfaring før jeg eventuelt begynner med vanskelige ciklider jeg er bare 16 år så jeg har ennå mye å lære=}
mvh stig rune
mvh stig rune
Postet 26.06.07 kl 02:23
Postet 26.06.07 kl 11:24
KesolLitt OT, men litt viktig; Ingen har registrert oppdrett på Haplochromis latifasciatus i fiskebasen, så det kan du jo gjøre. :) Og litt om fremgangsmåte, da.
må få yngelen litt voksen før jeg begynner å registrere opdrett på dem kan ikke begynne å skryte av oppdrett før jeg har lart å få noen som overlever=)
Postet 26.06.07 kl 12:35
Postet 26.06.07 kl 12:38
Postet 26.06.07 kl 16:09