akvarie som tv.

jeg har i det siste blitt sittende med et svakt nattlys inne på gutte rommet så jeg akkurat ser hva som sjer inne i akvariet mitt det er så mye mer liv i akvarie om natten etter lyset er slokket veldig facinerende og site å å se på min blue mbuna grave å står på i hulen sin

er jeg rar eller er det noe andre også gjør?
Ikke rar i det hele tatt Faktisk er det mange fiskearter som setter i gang et helt annet liv når mørket senker seg, enn det vi får se når det vanlige, skarpe lyset er på!
De blir svært aktive. Dette er noe bl.a. malle-frelste ser godt. Da jeg hadde en del L-maller, som f.eks. L-134 og L-270, lå de stort sett i skjul under røtter og i huler på dagtid. Men om natten, når det var mørkt, hoppet de frem som troll fra eske. Da satt jeg der med lommelykt og studerte dem
Mine Corydoras, som jeg nå har i alle akvariene mine, blir også svært aktive når det er mørkt. Spesielt de mest sky artene og de som er viltfanget er ofte slik, når lyset slås av så hopper de frem fra gjemmestedene sine.

En del arter hos f.eks. ciklider tar det med ro om natten, men som sagt; mange setter i gang sitt virkelige liv når det er mørkt slik at vi i grunnen sjelden får se det Så flere burde studere fiskene sine i nattemørket, slik som du gjør

PS!
En del akvarister har innstallert et spesielt nattlys, blått, i armaturet på akvarielyset sitt. Da ser man bedre, og det er i tillegg veldig stilig

Se f.eks. på bildet som er i innlegg nr 8 i denne tråden
digg å se på fiskene
jeg sitter åsså å ser på fiskene konstant , har alle mine akvarium på rommet så er jo nesten umulig å gå en dag uten å sjekke akvariumet , jeg ser på akvariet når jeg står opp , mye på dagen , når jeg legger meg .
lerer jo ganske mye om adferden på fiskene . ofte ser jeg heller på fiskene en på tv .hehe
enig om at fiskene er mere akvtiv om nettene .
ser det igjen i "real life"
hehe.. er rått med natt-aktive fisker..
Driver mye med natt-dykking på vestlandet, og kan låve deg at det er da det
blir liv.. er egenlig sånn over hele verden tror jeg (har i allefall vert mangen steder) at om natten begynner livet for fullt både i havet, og i dammene på rommene våre
fasinerende
jeg synes det er fasinerende å sitte å sitt å se på di små racer bilene som fyker rundt of arbeider/leker oppi karet
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap