filter i/bak rot

Har lenge iritert meg over det store dominerende og yngelspisende invendige filteret i det ene akvariet mitt. Har sett flere eksempler på "blåsvamp inne i bakgrunn filter" som jeg syntes så geniale ut, men da akvariet er fult av fisk var det ikke noe alternativ å lime inn en bakgrunn. En dag jeg gikk å kikket på Clas Olson fikk jeg øye på en plast ting som egentilg var ett t-ledd til en vifte kanal som egnet seg som et bortgjemt filter. Så jeg kjøpte denne plast tingen (39kr) og gikk til dyrebutikken kjøpte en rot stor nokk til å dekke den (200kr).
Dro hjem og begynte å tilpasse roten. Skulle ha kjøpt meg en ny sag også oppdaget jeg, disse akvarie røtterne er ikke bare bare å sage i med en sløv sag. Først tilpasset jeg høyden så den får plass i akvariet og så sagde jeg inn et "hakk" i bakkant til filter boksen.
filteret
Så var det selve filteret. Hær satte jeg inn en sirkulasjonspumpe jeg hadde liggende og dekket alle åpninger med blåsvamp.
ferdig
Slangen fra pumpen tredde jeg ut gjennom et hull i roten.
Genial løsning. Bare satse på at plasten ikke kan utgi skadelige stoffer i vannet.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap