juwel 110l lysrør

hvilke lys rør trenger jeg?? lenge å w?
lengde*
bonefish.
hvilke lys rør trenger jeg?? lenge å w?

mente lengde
Lengde og watt henger sammen.

Til dette karet er det 18W/60 cm som passer til de originale armaturene, hvis det er det du mener.

(Det går visstnok også an å bruke 20W av et eller annet merke (?) - kanskje Hagen? Prøv å søke på f.eks. 18 og 20 watt her på forumet.)
Stemmer at det er 18W karet leveres med. Dette er en standardlengde det finnes ett bredt utvalg av rør til.

Selv foretrekker jeg flere av lysrørene fra Hagen. Disse fins ikke i 18W, men som Leifur sier, i 20W med samme lengden. Elektronikken i armaturet er beregnet for 36-40W, så det fungerer utmerket.
Om du ønsker noenlunde samme fargeforhold som det originalt er i karet, er Life-gloII kombinert med Sun-glo ett ypperlig alternativ.
Ønskes en mindre varm tone i karet, går en for 2*Life-gloII.
Ønskes en kjølig atmosfære, men fremdeles med perfekt utfarging av fisk, og en god plantevekst, velges Power-glo

Jeg har alle disse selv, og er meget fornøyd med alt som har med rørene å gjøre. Har sågar bestilt LG og PG som T5 rør til ett par av karene også, for å beholde den gode følelsen
blått ciklidel lys
jeg skal ha blått ciklide dagslys mamma å pappa skal kjøpe til meg i danmark så da sier jeg 20-40 w 60 cm blått ciklide lys
Tror nok at du må være mer spesifikk for faren din enn dette
Det er 20W du skal ha, 2 stykk av dette. Kommer han heim med 40W, sitter du der med skjegget hans i postkassa.

Blått ciklidelys? Det har ikke jeg hørt om... Sier du blått, kan han fort komme hjem med ett reint blått rør, slik som brukes til moonlight. Det passer ikke særlig til annet enn dette, og saltvann (da som kombinasjonsrør)

Om det er ett rør med ett noe kaldt blåskjær du av en eller annen grunn ønsker, finnes det en rekke rør som i utgangspunktet er bereget for saltvann, som kan egne seg.

Må nesten si at det er en fordel å finne ut av hvilke rør som er tilgjengelig, for deretter å skjekke ut fargespekter, RA og Kelvinverdier, for så å bestemme seg for hva en skal ha.
Du kan ikke få han til å sende deg en mail\ sms eller noe for å fortelle hvilke rør som er tilgjengelig, og så handler han disse dagen etter om de duger?
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap