ballong molly?

det er ei som har kalt fisken sin for ballong molly, men spm mitt er:
er det i det hele tatt noe som heter det??
legger ved bilde...
Det er en hardt drettet variant,stakkars fisk:/
Søker du på ballongmolly får du nok opp en del ting,men den ligger ikke i baser.
Dette er som Liss sier en variant av vanlig molly, som har vært utsatt for så mye tukling fra menneskehetens side, at den nesten ikke er levedyktig.

Slike fisk bør man ikke handle, rett å slett for å statuere ett eksempel om at mishandling av fisk, også på det genetiske nivå, er uholdbart.
Er fisken nykjøpt, ville jeg snakket med butikken for å høre om denne kan returneres.
Fisken er foruten å være stygg:
-Svekket på alle måter, deriblandt immunforsvaret. En tikkende bakterie, sopp, parasitt og virusbombe.
-Svekket i forhold til mobilitet, og vil komme til kort i matveien, i kamp om plasser i karet, dersom noen jakter på den, og i forhold til lekslystne artsfrender med bevegeligheten på plass.
Min ballongmolly er ikke så deformert, den ser egentlig bare ut som en litt tykk molly (kanskje det er det den er?) Den har ingen problemer med å få i seg mat, er gjerne først i køen, og mangler ikke på grådighet.

Ville uansett ikke kjøpt den hvis jeg hadde visst dette, og tror generelt sett at jeg ikke kommer til å handle flere mollyer, synes platyer er mye morsommere, og det finnes jo mye annet rart
Stakkars fisker.
Ballongmolly og andre fisker med deformerte kroppsformer og lignende er noe av det verste jeg ser, f.eks slørhaler med gedigne haler og utstikkende øyne. Stakkars fisker.
Oi.. Jeg hadde 2 ballongmolly for noen få uker siden.. Men hunnen døde..kort tid etter døde hannen..
Ante ikke at dette var noe tukleri
Stakkars fisker!!! :O
Det finnes flere arter som er tuklet med på samme måte, en grusom og morbid form for systematisk avl fra menneskers side. Den såkalte golfball-slørhalen er en type. De greier praktisk talt ikke å svømme! Jeg så dem senest i går, på det lokale kjøpesenterets zoobutikk. ALLE golfballene lå på bunnen, der de lå med vrikkende halestumper og strevde med å holde seg i riktig posisjon - å bevege seg høyere opp i vannmassene betydde å drive rundt uten styring.

At det går an!! Jeg har sagt fra til den butikken før, at jeg synes de bør holde seg for gode til å ta inn den slags fisk, men de fortsetter bare å ta dem inn. Hvorfor? Jo, fordi den slags fisk SELGER GODT! (det ble hvisket til meg av en av de ansatte, som la til at de synes det samme selv, men at sjefen bare fortsatte å ta dem inn...)

Når en slik fisk selger så godt, betyr det at utrolig mange mennesker der ute faktisk synes sånne fisk er fine. Det vil innebære en enorm kamp for å snu holdningen og få folk til å forstå hva slags dyreplageri dette i virkeligheten er og at de støtter en grusom industri ved å kjøpe den slags misdannede fisk.

Det er snodig. Å langsomt avle frem mer og mer deformerte trekk som betyr en livslang lidelse hos mange kjæledyr er lovlig, og er big business. Men å klippe av (kupere) en hale hos en hund, noe som er gjort på et sekund, ble forbudt for mange, mange år siden.

En pekingneser og bulldog (hunderaser) kan knapt puste pga derformert, flat, inntrykt snute og ødelagte luftveier. En golfballslørhale er ute av stand til å bevege seg fritt og normalt og flyter rundt som en kork.

Dette synes mange mennesker er stas og betaler masser av penger for slikt.
Forstå det den som kan. ÆSJ!
Helt enig med deg der mona, men stupidity er menneskenes største problem trur jeg.
Søte fiskene
Jeg kjøpte meg tre ballong mollyer i går. Jeg syns de er utrolig søte jeg! Var jo helt forferdelig trist å få vite at de var tuklet med slik, det visste jeg ikke!

Men allikevel, jeg syns dem er utrolig søte, selskapssyke og morsomme. Noen som har hatt disse fiskene vellykket? Altså at de har levd lenge og godt?
Fishy_Linn
Jeg kjøpte meg tre ballong mollyer i går. Jeg syns de er utrolig søte jeg! Var jo helt forferdelig trist å få vite at de var tuklet med slik, det visste jeg ikke! Men allikevel, jeg syns dem er utrolig søte, selskapssyke og morsomme. Noen som har hatt disse fiskene vellykket? Altså at de har levd lenge og godt?


--

Min ballongmollyhann er den morsomste fisken jeg har sett, alltid først til maten og er kongen i vannet !

Synd at de er avlet slik, min hann er ihvertfall den søteste fisken med den morsomste personligheten, hvis man kan si det hehe
jeg har 5 ballongmollyer selv. Hadde jeg visst ting FØR jeg kjøpte dem hadde jeg ikke hatt dem nå.

Jeg må innrømme at jeg kjøpte dem fordi jeg syntes de var søte/pene, og de var mye mer aktive enn de fiskene jeg har fra før. Jeg hadde da en kampfisk som garantert var å finne i slottet jeg hadde i akvariet, og 3 albinofisker (husker ikke hele navnet deres) som bare fløt på bunnen.

Etter jeg kjøpte mollyene har faktisk samtlige fisker svømt rundt og lekt sammen. Minner mye om politi og røver som vi holdt på med som barn. En fisk svømmer etter de andre til den får nappet i halen til en, og da er det den som tar over. Til og med kampfisken er med på leken

Dette har pågått i 3 mnd, og jeg kan ikke se noe skade på noen av fiskene, så jeg tørr å påstå at "hale-nappingen" er en lek
Tilfeldig bekjentskap
© Thorleif Hovland
Reklame for plussmedlemskap