Molly

Hvordan få avlet fram mollyer uten at fiskene spiser opp yngelen/eggene? Har 2 moller sok yngler, men får ikke noe resultat. Må jeg ha de i eget aqua? Har lite plass, så håper det går an i det akairet jeg har.
molly
mye planter,fødekasse annet lite akvarie der du trer en strømpe over pumpen
Jeg har mange planter, også fødekar som jeg putter yngelet i etterpå. Mine mollyer har enda ikke fått noen unger, men det blir noen om non uker..
Molly er en levendeføder. Det er derfor ikke noen fare for at eggene spises opp. Da må hele fisken spises :p
Eggene befruktes i ho-fiskens buk, og klekkes i det øyeblikk hun føder. Det er noe varierende hvor langt hvert "svangerskap" er, 2-3 uker er vel det mest vanlige.

Når hun skal føde yngelen, er hun meget utsatt for annen fisk, og stresser voldsomt.
Det er derfor best for henne om hun var i ett eget akvarie, skånt fra de andre fiskene.
Yngelkar, stresser henne bare ennå mere (slike flytende plastbur), og er derfor ikke noe jeg anbefaler.

Ett tett beplantet akvaire, skaper tilstrekkelig med gjemmesteder for både mor, og de små barna.
den litteraturen jeg har, sier at mollyer absolutt ikke skal i fødekasse. jeg har akkurat mistet min nydelige, men overgravide lyrhalemolly. hun gikk langt mer enn 2-3 uker og nå er hun død. jeg var borte og dyrepasseren har ikke fått det med seg. magen hennes var borte når jeg fant henne. hun var faktisk innhol. svangerskap med komplikasjoner?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap