Bruk av filtervatt?

Jeg syntes at akvariet mitt var så grumsete her om dagen, så jeg kjøpte litt filtervatt og dyttet oppi filteret i tillegg til svampen.
Om dette er korrekt måte å fjerne grums på, eller korrekt bruk av vatten vet jeg heller ikke.
Har forsøkt å lete etter det her på forumet, men finner ikke akkurat noe konkret som passer mitt tilfelle.

Nå ser det ut som om "grumset" faktisk er oksygenbobler som kommer fra plantene, da. Men det er sånne bittesmå bobler som ser ut som svevestøv.
Positivt?
Tror fiskene fortsatt trives. Corydorasene mine har vokst, og platyene likeså. Svømmer og leker.

Hmm---

Oksygenbobler er jo fint å se, det tyder på sunne planter

Men å bruke filtervatt for å hjelpe filteret til å renske bort de minste partiklene er helt ok.
Vær bare obs på at det kan tettes fortere da
Takk. Jeg er så utrolig grønn på dette her at jeg må bare prøve meg fram.
Er hysterisk bekymret for nitritt og andre uhumskheter, og sjekker daglig.
Håper å få et akvarium som er et bra bomiljø for fiskene selv uten daglige sjekker og flere vannbytter i uka.
Vi jobber med saken, både jeg og bakteriene...

Etter noen uker med et sunt akvarie, god sammensetning med fisker og passe mengde mat kan du slappe helt av ang nitrit
Sunn fiskesammensetning?
Ja, altså - dette med fiskesammensetning.
Jeg har 10 platy, 5 corydoras paleatus og en ancistrus i en 85-liter.
Disse har gått i akvariet siden 11. juli.
Jeg har lyst på flere fisk, men er usikker på hva og når.
Kunne gjerne ha noen små stimfisk som holder seg i stim.
Synes f.eks. at neontetra/kardinaltetra blir fort store og dårlige til å stime når de har vokst seg store. Ellers er de jo veldig pene.
[QUOTE=AKR]Jeg syntes at akvariet mitt var så grumsete her om dagen, så jeg kjøpte litt filtervatt og dyttet oppi filteret i tillegg til svampen.
Om dette er korrekt måte å fjerne grums på, eller korrekt bruk av vatten vet jeg heller ikke.
Har forsøkt å lete etter det her på forumet, men finner ikke akkurat noe konkret som passer mitt tilfelle.

Nå ser det ut som om "grumset" faktisk er oksygenbobler som kommer fra plantene, da. Men det er sånne bittesmå bobler som ser ut som svevestøv.
Positivt?
Tror fiskene fortsatt trives. Corydorasene mine har vokst, og platyene likeså. Svømmer og leker.

Hmm---[/QUOTE

Supert, der fant jeg svar jeg også! jeg søkte nemlig etter om det gikk ann å gjøre det slik Har ikke tid å vente til pumpa fikser det selv Jeg er også helt fersk på det her, og er kjempebekymra for Doffen, Biffen, Loffen og Trine
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap