660 liter

Da var endelig prosjektet med det nye karet ferdig. Karet er et gammelt akvastabil 660. Mål 200x55x55. Stod på original porsabord med skapdører, Alt var nærmest strøkent da jeg kjøpte det for noen uker siden, men jeg synes ikke porsa er noe pent å ha i stua. Det første steget var å sette opp ekstra stendere under gulvbjelkene rett ned i betongulvet i kjelleren. før karet ble satt på plass la jeg 2x4" på flasken under stativet, 2x4" med 3 tverrbjelker på høykant oppå stativet, 16 mm mdf-plate oppå og 5 cm isopor. Grunnen til treverket var delvis for å få det ennå mere solid, men også for å få "spikerslag" til plater på yttersiden. Bordet er kledd i 18mm hobbyplater fra Biltema og beiset med Herdins beislakk, farge "Mahogny" Av pumper i karet står det nå en JBL Profi 500 (utv), Tetratec EX1200 (utv), Atman powerhead på 2000 liter, og 2 stk Resun powerjet på 1000 liter hver. samlet sirkulasjon: 6400 liter. Oppi karet er det limt fast 40 mm varmebehandlet isopor, 50 kg Rådasand 3-5 mm og ca 40 kg faxekalk og noe annen stein jeg stjal fra madammens blomsterbed. Et av de utvendige filterene er startet opp mens det andre blir startet opp i løpet av helga, når jeg får samla opp litt koi-bæsj for å jumpstarte filterkulturen. Heldekkende original lysarmatur med 4 x 30 watt. Etter hvert skal det også monteres inne moonlight i bakerste luka. Oppi karet skal det gå Protomelas taeniolatus, Plasidochromis phenochillus "Mdoka" (whitelips), Aulonocara sp. Firefish, Labidochromis caeruleus "Nkali" ,Copadichromis verduyni og Synodontis multipunctatus.
flere bilder.....
De to Resun powerheadene hadde et lydnivå på linje med et jetfly og ble kjapt byttet ut i en 2000 liters Atman powerhead.
Akkurat n er det acistrus, Synodontis mltipunctatus, Delfincihlider og Protomelas taeniolatus oppi.
Er det ikke deilig å ha fått vann i?Bilde av mitt akvarie ligger under "spark meg i gang" tråden
Føles ikke vondt nei. Det værste nå er egentlig å vente på at yngelen skal bli store nok til å slippes oppi da, hehe.
Alltid spennende å slippe yngel oppi ja;krysse fingre for at de ikke blir spist da
Kjempenice OP !
Ble riktig så pent Følger med videre
Takk for det. Er ganske så fornøyd selv også. Fikk en gruppe i går på 4 Copadichromis mloto "Ivory Head lupingu" F1. Bare å vente til alle innbyggerene blir store og fete nå.....
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap