Slik ble mitt nye 112l kar :)

Dette var morro !

Det første karet jeg har innredet i ro og mak uten tidspress og nøye planlagt helt fra starten.

Litt bilder må da til

Her første gang med vann i :
[External Image]

Litt mer planter og verdiene begynner å stabilisere seg
[External Image]

Lotusen gror kjapt !
[External Image]
Litt mer bilder
Siste dekor på plass, bambus.

[External Image]

[External Image]

De første innbyggerne på plass, sommerfuglcicklider.
Utrolig vakre skapninger !!
[External Image]

Karet forøvrig har 2cm tykk ispopor i bunnen, godt lag rådasand blandet med biltemasand. Skiferen er festet til bakvegg og bunn med silikon. Kommoden det står på har vi forsterket grundig utvendig og innvendig.
Etterhvert skal det en stor stim glødebåndstetra inn hit og evt. en stim corydoras.
Utrolig flott! Tipper fiskene kommer til å trives godt der.
Ser flott ut det der, Sunniva
Får jeg spørre hvilken bakgrunn det er? Du har kanskje nevnt det før, men det var den dærre husken...
Frank Angell
Ser flott ut det der, Sunniva :) Får jeg spørre hvilken bakgrunn det er? Du har kanskje nevnt det før, men det var den dærre husken...


Ikke husken din Frank Skulle lage selv, men har rett og slett ikke ork og tid. Dette er den billige kjipe plastbakgrunnen fra dyrebutikken, aner ikke merke. Har den i 200literen der den er helt dekket av planter og synes den er grei nok.

Begynner alt å slite med alger her, så nå må jeg få tak på noe algespisende snarest.

Nå har sommerfuglene lagt egg på skiferen ! Andre dagen i karet, dette er morro
Gratulere-alltid moro med egg i karret. Og kanskje kommer de yngel, og ikke mye annet som slår det for en akvrist mener jeg
Herr sommerfugl er nok litt vel ung og uerfaren ennå for han spiste dem opp mens kona fortvilet prøvde å få han vekk. Jaja, morro så lenge det varte.
pent kar. er veldig på hele den greia med bambus selv nå om dagen, så det er flott å se hvor fint det kan bli!
Tilfeldig bekjentskap
© Loffa 2014
Reklame for plussmedlemskap