Ønsker leopoldi....hjelp

Jeg er på jakt etter Pterophyllum leopoldi. Jeg bor flateby ( like ved lillestrøm) og har forhort meg med de nærmeste dyrebutikkene bl.a. Lillestrøm Akvarie, strømmen storsenter og Tam Alna. Ingen her den type scalare. Buhuuu
Er det noen der ute som vet om en foretning i Oslo/ Akershus området har den???

Sist jeg så den var det på Oslo City, men det er flere måneder siden.

Det er flere som er på jakt etter disse, du får be butikkene bestille de og smøre deg med tålmodighet.
Leopoldi.
Akvariekjelleren i Skien har plenty.

Jørn

Flott
Har du anelse om hvor de får tak i de?
Imazo eller privatimport eller eller eller?
Har i over 1,5 år prøve å få tak i disse (til og fra vel å merke) uten hell.

Hadde i sommer "napp" - på to steder, men så viste det seg at leopoldiene stammet fra samme sted og at de ikke sikkert kunne identifiseres som ekte P.Leopoldi, og at de derfor nå solgte disse som vanlig skalare.
Det skal ikke være lett. Jeg har gitt opp, og er nå på jakt etter et større akvarium hvor jeg kan holde skalare. *sukk*

Lykke til!
Ane og Ronny?
Det var Ane som sa til meg at de visstnok ikke var leopoldi, og at hun derfor solgte dem som vanlig skalare
Takk takk for alle tilbakemeldinger.
Har skjønt at de ikke er lettee å få tak i, men å reise helt til Skien...uff det er litt langt.
Når det gjelder å få tak i ekte leopoldi så har jeg skjønt at de har en blålig flekk på kroppen ( like nedenfor øynene). Dette er et kjennetegn på dem...
Må bare lete videre...er veldig betatt av skalarer men her desverre litt for liten plass i akvariet (160l ).
Hei Trille var på Oslo City (dyrego) i går, og der hadde de flere flotte leopoldier

Fredrik
Er det sant....er de å oppdrive på oslo City????Jippi, da blir det en tur til Oslo City til uka. Takker og bukker Freddy.
Vekker opp igjen denne tråden. Driver også å snuser litt på leopoldi og lurer på om noen vet om butikker på østlandsområdet fortrinnsvis Oslo/Akershus som har disse?
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Sogn Dahle
Reklame for plussmedlemskap