Ønsker leopoldi....hjelp
Jeg er på jakt etter Pterophyllum leopoldi. Jeg bor flateby ( like ved lillestrøm) og har forhort meg med de nærmeste dyrebutikkene bl.a. Lillestrøm Akvarie, strømmen storsenter og Tam Alna. Ingen her den type scalare. Buhuuu
Er det noen der ute som vet om en foretning i Oslo/ Akershus området har den???
Er det noen der ute som vet om en foretning i Oslo/ Akershus området har den???
Postet 08.08.07 kl 18:51
Postet 08.08.07 kl 20:04
Postet 09.08.07 kl 22:37
Postet 09.08.07 kl 23:42
Har i over 1,5 år prøve å få tak i disse (til og fra vel å merke) uten hell.
Hadde i sommer "napp" - på to steder, men så viste det seg at leopoldiene stammet fra samme sted og at de ikke sikkert kunne identifiseres som ekte P.Leopoldi, og at de derfor nå solgte disse som vanlig skalare.
Det skal ikke være lett. Jeg har gitt opp, og er nå på jakt etter et større akvarium hvor jeg kan holde skalare. *sukk*
Lykke til!
Hadde i sommer "napp" - på to steder, men så viste det seg at leopoldiene stammet fra samme sted og at de ikke sikkert kunne identifiseres som ekte P.Leopoldi, og at de derfor nå solgte disse som vanlig skalare.
Det skal ikke være lett. Jeg har gitt opp, og er nå på jakt etter et større akvarium hvor jeg kan holde skalare. *sukk*
Lykke til!
Postet 09.08.07 kl 23:48
Postet 10.08.07 kl 11:08
Postet 10.08.07 kl 19:31
Takk takk for alle tilbakemeldinger.
Har skjønt at de ikke er lettee å få tak i, men å reise helt til Skien...uff det er litt langt.
Når det gjelder å få tak i ekte leopoldi så har jeg skjønt at de har en blålig flekk på kroppen ( like nedenfor øynene). Dette er et kjennetegn på dem...
Må bare lete videre...er veldig betatt av skalarer men her desverre litt for liten plass i akvariet (160l ).
Har skjønt at de ikke er lettee å få tak i, men å reise helt til Skien...uff det er litt langt.
Når det gjelder å få tak i ekte leopoldi så har jeg skjønt at de har en blålig flekk på kroppen ( like nedenfor øynene). Dette er et kjennetegn på dem...
Må bare lete videre...er veldig betatt av skalarer men her desverre litt for liten plass i akvariet (160l ).
Postet 10.08.07 kl 20:35
Postet 10.08.07 kl 21:17
Endret: 10.08.07 kl 21:18
Postet 10.08.07 kl 21:40
Postet 09.01.08 kl 22:02