pumpe til reke kar?

hvilken pumpe skal jeg bruke til reke kar??jeg har luft pumpe men den kan jeg bare bruke om dagen for akvariummet står på sove rommet og de luftpumpene bråker. så viss noe har noen lenker til sider bilder eller lignende så tar jeg gjerne imot tips
Jeg bruker fluval 1 pumpe med tuppen av en nylonstrømpe over pumpa. Du tar av pumpehodet og trekker strømpen over nedre del av pumpa. så setter du pumpehodet på plass igjen. Fungerer utmerket. Rekene spiser lort som fester seg på innsuget. Går vedlikeholdsfritt hos meg.

Mener å ha skrevet dette før. Tror det finnes svar på det på forumet en plass. Prøv å søk litt
Hvor stort er karet? Dette er ganske vesenlig.

Om det er plass til en Fluval2+, har denne en del funksjoner en ikke har på 1+, og er absolutt verdt hver krone\ hver milliliter vann det går med
Om en "modder" filteret, skal dette gi en tilstrekkelig stor sugeflate til at reker etc ikke suges inn.

Ett annet alternativ, er en liten maxi-jetpumpe med en Proflow svamp.
karet er 22 liter
det er ikke større enn 22 liter så d er ikke så veldig stort
bonefish.
det er ikke større enn 22 liter så d er ikke så veldig stort

Jeg hadde her gått for den minste Nwe-jetpumpa i omtalen jeg linket til, og en proflow-svamp. Om sistnevnte blir for stor, er det jo bare å kappe av den litt på høyden
Frank, er disse produktomtalene dine samlet en plass på siden? Har altid mått søkt meg fram til dem.
nwe?
finnes det noen slags små co2 anlegg til 20-54 literen så jeg kan få sjikkelig algevekst og fine planter eller skal jeg ommgjøre 54 literen min, men er ikke sikker... så frank jelp mg veldig fersk... men har verken piraya eller blckmolly larer ikke å få det vekk
Espen
Frank, er disse produktomtalene dine samlet en plass på siden? Har altid mått søkt meg fram til dem. :) :)

Alle ligger i samme underforum:
Butikker og produkter-->produkter Alle har starttittel produktomtale, og er da lett å finne
Espen
Jeg bruker [URLBLOCK1]med tuppen av en nylonstrømpe over pumpa. Du tar av pumpehodet og trekker strømpen over nedre del av pumpa. så setter du pumpehodet på plass igjen. Fungerer utmerket. Rekene spiser lort som fester seg på innsuget. Går vedlikeholdsfritt hos meg. Mener å ha skrevet dette før. Tror det finnes svar på det på forumet en plass. Prøv å søk litt ;)


Du har skrevet dette før ja, problemet er at du må bruke sag for å få av pumpehodet på 1+ som du linker til.

Trekk strømpa opp til utblåsningen uten å ta av noe, jeg har tatt av bunndelen på pumpa da strømpa holder på plass filtermassa. Må renses et par ganger i uka hos meg, men dette vil variere fra strømpetype til strømpetype alt etter hvort finmasket den er.
[QUOTE=Havengel
Du har skrevet dette før ja, problemet er at du må bruke sag for å få av pumpehodet på 1+ som du linker til.

Trekk strømpa opp til utblåsningen uten å ta av noe, jeg har tatt av bunndelen på pumpa da strømpa holder på plass filtermassa. Må renses et par ganger i uka hos meg, men dette vil variere fra strømpetype til strømpetype alt etter hvort finmasket den er.


Hmmm, Fluval 1 pluss, den jeg har å den jeg linket til..
Bilde lagt til

Super reke pumpe
bonefish.
finnes det noen slags små co2 anlegg til 20-54 literen så jeg kan få sjikkelig algevekst og fine planter eller skal jeg ommgjøre 54 literen min, men er ikke sikker... så frank jelp mg:-) veldig fersk;)... men har verken piraya eller blckmolly larer ikke å få det vekk

jeg mener mosevekst ikke alge
bonefish.
http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=2956&HKatID=

Dette er kun enheten som fordeler Co2 i vannet, så ja, du må ha noe som enten produserer Co2, eller som inneholder Co2 i tillegg.
Espen
[I][QUOTE=Havengel Du har skrevet dette før ja, problemet er at du må bruke sag for å få av pumpehodet på 1+ som du linker til. :) Trekk strømpa opp til utblåsningen uten å ta av noe, jeg har tatt av bunndelen på pumpa da strømpa holder på plass filtermassa. Må renses et par ganger i uka hos meg, men dette vil variere fra strømpetype til strømpetype alt etter hvort finmasket den er. [/I] Hmmm, Fluval 1 pluss, den jeg har å den jeg linket til.. Bilde lagt til :D Super reke pumpe


Min feil! Du har selvfølgelig helt rett!
hjelp?
Frank Angell
[QUOTE=bonefish.]http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=2956&HKatID=

Dette er kun enheten som fordeler Co2 i vannet, så ja, du må ha noe som enten produserer Co2, eller som inneholder Co2 i tillegg.
kan du vise mg noen som ikke er så ekstremt dyrt har ikke så veldig mye pener for tiden?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap