Hurra, yngel !

Lånte lommelykta til en av gutta og jammen kunne jeg se frittsvømmende yngel i urna hvor palettene holder til !
De får neppe et langt liv i et tettbefolket akvarium, men morro samme hva !
Gratulerer med yngel

Det er like morro uansett ossen yngel man får Vi håper på det beste og har trua på at noen greier seg
Flytte dem...
Hvis det ikke er molly-yngel her lenger kan du flytte yngelen dit.
Eller kanskje det også kan gå med 50 L...
Hvis ingen av delene går har du kanskje en kjøleskapsskuff til...
Hadde vell vært litt gøy hvis de vokste opp, og du har vell plass til noen palettciklider til
Janern
Hvis det ikke er molly-yngel [URLBLOCK1] lenger kan du flytte yngelen dit. Eller kanskje det også kan gå med 50 L... Hvis ingen av delene går har du kanskje en kjøleskapsskuff til... Hadde vell vært litt gøy hvis de vokste opp, og du har vell plass til noen palettciklider til ;)

Mollybarna begynner å bli store og klare for nye hjem, men bør nok ha en uke eller til på seg i skuffen sin.
Har flere skuffer ledige jeg, men ikke flere pumper. hehe
50l er full, har et palettpar der akkurat nå også som graver og herjer så de får nok snart egen yngel.

Så vi får bare se, får vel neppe gitt bort Mollygjengen over natta dessverre.
grattis Har jo selv et palett-par men de har ikke kommet lenger enn å hatt seg en skikkelig middag med egg Antageligvis romantisk med levende lys der hannen viska søte ord til hunnen
Frk. Nilsen
grattis :-) Har jo selv et palett-par men de har ikke kommet lenger enn å hatt seg en skikkelig middag med egg :-) Antageligvis romantisk med levende lys der hannen viska søte ord til hunnen :-)

Hehe, romantisk middag for to ja. Sommerfuglcicklidene mine hadde det for to uker siden.
kan jeg spørre hva slags annen fisk du har i akvariet sammen med palettene? Du må oppdatere oss på hvordan det går med yngelen fremover Interessant å vite om de overlever med masse fisk svømmende rundt
Frk. Nilsen
kan jeg spørre hva slags annen fisk du har i akvariet sammen med palettene? Du må oppdatere oss på hvordan det går med yngelen fremover :-) Interessant å vite om de overlever med masse fisk svømmende rundt

Palettene er i 200 literen min, om du ser på profilen min ser du hva annet jeg har der.

Sunniva
De får neppe et langt liv i et tettbefolket akvarium, men morro samme hva !

Si ikke det. Såvidt jeg kunne se er det ikke mange av de andre artene du har som kan true et palettpar (kanskje mollyen).

Jeg ville vel faktisk heller være bekymret for de andre fiskene. Husk at dette er en ciklide som kan vært svært så agressiv når den har yngel. En cory på vift kan fort få seg en dask i bartene.

De er som regel gode foreldre. Så lenge yngelen er frittsvømmende vokser de nok opp en god del av dem i alle fall.
ja, fant akvariet i profilen din likte innholdet, hehe.
Cyberbob66
[QUOTE=Sunniva] De får neppe et langt liv i et tettbefolket akvarium, men morro samme hva !

Si ikke det. Såvidt jeg kunne se er det ikke mange av de andre artene du har som kan true et palettpar (kanskje mollyen).

Jeg ville vel faktisk heller være bekymret for de andre fiskene. Husk at dette er en ciklide som kan vært svært så agressiv når den har yngel. En cory på vift kan fort få seg en dask i bartene.

De er som regel gode foreldre. Så lenge yngelen er frittsvømmende vokser de nok opp en god del av dem i alle fall.

Mollyhannen min er enorm,men utrolig fredelig av seg, men vil nok tro han forsyner seg av yngel om han får sjangsen.

Palettene er også greie på tross av lek og yngelpleie. De har alltid vært litt agressive, men i den delen av karet hvor de holder til er det kun plecoen som bor. Coryene holder seg trygt på andre kanten forstålig nok.
Nå i ettermiddag er mamma og pappa ute å lufter en masse små morsomme babyfisk. Første gang jeg har eggleggende fisk som får yngel, så dette er kjempegøy å se på !
De bytter på barnevaktjobben og nåde den som nærmer seg !
Hei

Gratulerer med yngel da : )

Mitt palettpar har også yngel akkurat nå, men de er ikke kommet ut av hulen enda : )
Du må holde oss oppdatert!
Hva skal du mate yngelen med ?

Tror ikke mine blir store, mange fisker som kan spise dem til meg.. : /
Men har et annet palettpar som holder på å styre i hulen : )

Mvh Cassadra

Lykket til !
Cassandra
Hva skal du mate yngelen med ?

Ikke no, nytter ikke å mate dem i 200literen, men ser jo de beiter på javamosen mens foreldrene passer på så de finner nok det de trenger der enn så lenge.
Resten av gjengen i tanken får mye forskjellig ! Frossenfor av div. typer, flakfor, og tabletter. Mallene får også en agurk eller squashbit i løpet av uka.
Nå har de vært utesvømmende en uke og det er bare to igjen...ikke godt å si hvem som har forsynt seg. De to som ennå er i live har vokst en hel del på denne tida og foreldrene lar dem nå være alene korte stunder av gangen inni javamosen.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap