- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Når to ancistruser møtes
Når to ancistruser møtes
Jeg kjøpte en ancistrus i dag, uvitende om det var hann eller hunn.
Den møtte min ancistrus hunn i akvarie og den reiste med en gang opp "horna" sine på siden av munnen. Begge gjorde egentlig det. De skifta også farge. Har det noe å si?
De stod å stirra på hverandre og noen ganger dirra de med finner og alt. Hva betyr dette?
Er de venner eller fiender?
Og hvordan ser vi forskjell på hann og hunn ancistrus?
Den møtte min ancistrus hunn i akvarie og den reiste med en gang opp "horna" sine på siden av munnen. Begge gjorde egentlig det. De skifta også farge. Har det noe å si?
De stod å stirra på hverandre og noen ganger dirra de med finner og alt. Hva betyr dette?
Er de venner eller fiender?
Og hvordan ser vi forskjell på hann og hunn ancistrus?
Postet 15.08.07 kl 16:39
Her er det div info om og 20 bilder av ancistrus.
Hannene får barter. Noen er seinere utviklet enn andre, så man vet ikke helt sikkert før den er ca 6 cm (om den ikke allerede har barter da). Hunnene kan også få litt barter.
Dine to prøver sikkert å finne ut av hverandre. Ancistrus blir vel ikke akkurat venner med hverandre, men de vil vel avgrense sine territorier og finne ut hvem som er den tøffeste.
Flotte fisker
Hannene får barter. Noen er seinere utviklet enn andre, så man vet ikke helt sikkert før den er ca 6 cm (om den ikke allerede har barter da). Hunnene kan også få litt barter.
Dine to prøver sikkert å finne ut av hverandre. Ancistrus blir vel ikke akkurat venner med hverandre, men de vil vel avgrense sine territorier og finne ut hvem som er den tøffeste.
Flotte fisker
Postet 15.08.07 kl 17:52
Ok
Det så egentlig ut som at begge hadde helt like barter.. Kan begge to ha vært hunner da? Jeg måtte bare ta en sjanse og se om jeg fikk en hann.. Jeg har tenkt å kjøpe en kokosnøtt til til dem slik at de kan ha hver sin som er dems egen om de er hunner.
Vi har også en liten ancistrusunge her. Hvor lang tid tar det før den får voksen størrelse og kan parre seg(om den er hann) med hunnene?
Vi har også en liten ancistrusunge her. Hvor lang tid tar det før den får voksen størrelse og kan parre seg(om den er hann) med hunnene?
Postet 15.08.07 kl 18:30
Postet 15.08.07 kl 18:59
Postet 15.08.07 kl 21:05
Postet 15.08.07 kl 21:18
Postet 15.08.07 kl 22:31
Postet 15.08.07 kl 22:45
Postet 15.08.07 kl 22:50