Hvor får jeg kjøpt Otto på østlandet ?

Jeg har veldig lyst på en stim med Otto, men finner den ikke i en eneste av dyrebutikkene rundt i området ( Sandefjord)
Noen som vet om en butikk på østlandet som har disse ?
Hvis du ringer en hvilken som helst butikk og oppgir det latinske navnet, er jeg helt sikker på at du får tak i ottoer innen 2 uker.
kansje tam alna eller akvariemagasinet!?
de to nevnte butikker har ihf meget godt utvalg av fisk.
akvafil
kansje tam alna eller akvariemagasinet!? de to nevnte butikker har ihf meget godt utvalg av fisk.

Er dette butikker i Oslo ?
Tam Alna ligger 20 minutter med buss fra Oslo, på Alna.
Her er litt info.

Akvariemagasinet, aldri vært der.
Kesol
Tam Alna ligger 20 minutter med buss fra Oslo, på Alna. [URLBLOCK1] [URLBLOCK2], aldri vært der.

Tam alna ligger på alnabru i oslo, like ved bomringen.
Akvariemagasinet ligger ved økern, 10 min kjøring fra alnabru.
Koster meg 500kr med toget tur/retur Oslo, så om noen vet om noe nærmere vil jeg gjerne vite !
Majorstuen Zoo pleier å ha ottoer inne. Ellers finnes en liste over aktuelle butikker på østlandet i lenkesamlingen her på forumet, jeg vil tro de fleste har lagt ut telefonnummer på hjemmesidene sine. Du kan jo kanskje ringe først, så slipper du bomtur? Lykke til!
Tam Alna
De har akkurat fått inn en hel drøss med otto'er på Alnabru. Tror de fortsatt skal ha noen om du tar deg en tur.
sandefjord ikke helt sikker på hvor det ligger men er d nermere oslo eller drammen??

hilsen nesten dramenser
Sandefjord er nærmere Drammen enn Oslo.
Det ligger nedenfor Tønsberg.
Villmark og Fritidsefferkter og Sveins Zoologiske bestiller viss du skal ha. Begge ligger i Larvik. Dette gjør sikkert butikkene i Sandefjord også.
Hurra, endelig !
I dag ble jeg den stolte eier av 10 flotte små otto. De virker friske og fine i både form og farger og er i full gang å rense mitt grønne akvarium
Trengte heldigvis ikke reise lange veien for å få tak i dem heller, og at det var 30% på all fisk i butikken gjorde det jo ikke noe mindre morro.
Pass på å få i dem nok mat også etter algene er vekke da. Og pass på å ha stabile vannverdier. De dør så lett i begynnelsen, hvis de får innskrumpa mager er håpet ute
Har skrevet dette i et par tråder tidligere, men gjentar det her i tilfelle du ikke har fått det med deg

Før jeg fikk tak i mine første otocinclus for to år siden så søkte jeg etter informasjon på nett og fant blant annet ut at de var utsatt for plutselig frafall rett etter innsetting i karet. Det jeg også fant, og som jeg ikke greier å finne igjen, var en artikkel som omhandlet problemet og kom med en mulig teori.

Det gikk ut på følgende: De fleste ottoer er viltfanget og fraktes over lengre avstander, og frem til salgstidspunktet går de i kar med liten eller ingen algevekst og hvor det også fores minimalt. De har derfor lite å gå på og når etterhvert ett nivå hvor grøntfòr alene ikke er nok til å holde dem i live fordi det krever så mye energi å få i seg nok. Løsningen her var å gi dem mer enn nok å spise den første tiden, gjerne også malletabletter med litt protein og ikke bare rent vegetabilske.

Jeg fulgte dette rådet og gav dem blant annet Tabimin i tillegg til algevaffler og grønnsaker. Mulig det var en tilfeldighet, men jeg mistet ihvertfall ingen i månedene etter innkjøp selv om noen få har fallt fra av forskjellige årsaker senere. Til opplysning så har jeg kjøpt til nye i flere omganger.

Bare et lite tips dette

Lykke til med sjarmtrollene forresten
Takk for råd !
Disse hadde visst vært i butikken en stund, det må vel være bra ?
karet de nå er i er veldig, veldig grønt så de får bra med alger. Har to forskjellige typer algetabletter som coryene mine får, de kan duge ?
Agurk skal de få !
Byttet vann på tirsdag, og karet har hele tiden hatt veldig stabile og gode verdier så jeg håper det fortsetter sånn.
dag 2
Gitt både malletabletter og agurk,men de viser ingen interesse, de slipper jo heller ikke til stakkar små. Scalarene tar malletablettene og herjer rundt med dem.
noen triks ?

De spiser forøvrig svært villig alger på alt av planter der og er i farta hele tiden.
Maller er nattaktive, det er ikke scalarene. Gi litt mat om kvelden en stund etter at lyset er slått av, for da har scalarene gått til ro og ottoene får maten mer for seg selv.

Mange andre selskapsfisk (som ciklider og alt mulig annet) går til ro for natten, og svømmer veldig stille og i ro i en slags halvdøs. De sover vel ikke direkte, men de er mer apatiske ser det ut til.

Maller generelt setter imidlertid i gang en skikkelig matøkt og et stort aktivitetsnivå når mørket senker seg Og jeg tipper ottoer også er i full fres hele natta på matleit
Riktig som Mona sier. Ottoer er mest aktiv etter at lyset er slukket De spiser gjerne agurk her hos meg og malletabletter av forskjellig slag. En annen favoritt er avskallede, frosne erter. Tin dem litt og fjern skallet før du putter de oppi. Smaskens

Mine er aldri på matsøk som jeg kan se, og er stort sett bortgjemte på dagen. Jeg tror ikke de gidder å jobbe, de får jo mer enn nok mat av meg
Takk for svar. Kikket på dem nå og Ottogjengen var vedig aktiv der i mørket mens scalarene følt rundt så passe i ørska.
Heiv opp i et par tabeltter og håper de finner dem Agurkbiten ligger jo der også.
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap