Film av spisende discus barn

Tenkte for morro skyld at jeg skulle filme mine dyrebare stendker solid turquoise discus i det de har fått mat. De ble nok litt forstyrret av at jeg stakk kamera opp i fjeset på dem, men uansett fortsetter de å grise med hjemmelaget oksehjertefor.

Sniker med ett spørsmål hvor lenge skal de ha mat 5 ganger om dagen? De er 6mnd gamle og mellom 8 og 10 cm på øyemål.

De vokser og står i og en dag må jeg nok selge to De er 8 stk i en 375 liter og det blir for mange tror jeg.

Noen dager tenker æsj så mye jobb med disse jeg selger dem og karet! Kjøpe meg reol og forskjellige fisker er jo drømmen da. Andre dager sitter jeg henført og kikker på dem. Sånn som i dag og det kan jeg jo nesten dele litt med dere her.

Enjoy! Beklager den fryktelige lyden

Tar mer enn gjerne imot kommentarer på dem, oppsett osv. Er det noen som kan si om "de har nok øyer"? Får ikke til å måle det
Pene fisker.
Driver selv og forer opp mitt første kull med "egen"drettet diskus sammen andre i et diskus/plante karr.
Der er de minste en ca.12 cm (ca. 9-10 mnd)på øye mål og jeg mater enda 5-6 ganger om dagen, ihvertfall de dagene jeg har tidog det er de fleste), men jeg kommer til å gå ned på gangene jeg mater disse nå iløpet av en ca.2cm til, om det er "riktig"det vet jeg kke, men da er de store og farge rike nok for meg-så da trapper jeg ned all jobbingen oppforing av diskus "koster", og setter/kjøper kun diskuser som er minimum 14-16 cm heretter. Men jeg ville ikke vært uten den erfaringen/læringen oppforing/dretting av diskus ga meg.
Utrolig lærerikt og ikke mins utrolig fasinerende.
Nå håper jeg bare jeg får tak i noen store Heckel iløpet av høsten
Elin Pedersen
Tar mer enn gjerne imot kommentarer på dem, oppsett osv. Er det noen som kan si om "de har nok øyer"? Får ikke til å måle det

Hold ut med foringen på nåværende nivå en måneed til. Så trapper du ned til tre ganger. Det er vanskelig å besvare spørsmålet ditt uten å ha et bilde som er i profil.

Fiskene ser fine ut og det er du som bestemmer hvor flotte de skal bli. Masse for og rent vann er det som skal til.
Takk for nyttige komentarer begge to. Håper du får tak i Heckel

Prøvde å ta bedre bilder i profil men vet ikke helt. Hjalp det med disse?

På det siste bilde har jeg en med høyt finnefeste som jeg kaller det. Er det "normalt"?

Det der ser meget bra ut. Lenge siden jeg så discus i en akvariebutikk som er så bra som de der (ser her bort fra Stendkerdiscus). Det er bare å fortsette som før så ender du opp med en fin bestettning
Hurra! Har hatt disse siden de var max 6 cm og foret og foret. Og skiftet vann og skiftet vann. Med vann som står til lufting selvsagt. Mye jobb nå i sommer hehe, men gøy er det jo også.

Er jo alltid litt bekymret for at jeg skulle gjøre feil og at de ender opp som spøkelser med svære øyne. men jeg kan vel puste ut og fortsette som før nå
Pene fisk ja-gleder meg selv til åfå lagt ut bilder av mine.
Håper jeg får lånt et kamera i løpet av høsten så jeg også får lagt ut bilder.
Huff. jeg stokk jeg..
Så liksom at det stod Film av Discus spisende barn.. tenkte det var en film fra der discusen lever i det fri.. At man kan se så feil.. hehe.. Utrolig flotte fisker.. heldig er dere...
Sukk
Inaktiv bruker
Stilig film
Flotte discuser du har.

Har skikkelig lyst til å prøve discus, men har hørt det er vanskelig.

Mvh Linka
Takk alle sammen

Veldig glad at det ikke var en film av barn som spiser discus hehe.

De er ikke vanskelige fisker, bare krevende når det gjelder vannkvalitet, for og gode rutiner. Anbefaler alle som har lest seg opp om dem å prøve for de er kjempesjarmerende fisk. Selv om man noen ganger har lyst til å bytte dem i en reol ;O)
Tilfeldig bekjentskap
© Martina Rozinek
Reklame for plussmedlemskap