- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Gullfisk - foring
Gullfisk - foring
Jeg er ny her, og må spørre dere om råd.
Jeg har to nye gullfisker, som ikke skjønner hvordan de skal spise tørrfor.
Problemet er at den gamle ( hadde en fra før) spiser opp alt foret og de nye fiskene får ingenting. Hva gjør jeg? Kommer de nye fiskene til å forstå at de må være litt raskere til overflaten får å få mat?
Huff..... jeg ser jo at spørsmålet virker dumt, men jeg vil jo at alle skal ha mat ikke bare den ene.
Jeg har to nye gullfisker, som ikke skjønner hvordan de skal spise tørrfor.
Problemet er at den gamle ( hadde en fra før) spiser opp alt foret og de nye fiskene får ingenting. Hva gjør jeg? Kommer de nye fiskene til å forstå at de må være litt raskere til overflaten får å få mat?
Huff..... jeg ser jo at spørsmålet virker dumt, men jeg vil jo at alle skal ha mat ikke bare den ene.
Postet 02.09.07 kl 09:10
Endret: 02.09.07 kl 11:40
Regner med at de bare føler seg litt fremmede for øyeblikket, dessuten klarer de seg noen dager uten mat. Har en del gullfisk selv og nye er alltid litt usikre til å begynne med........
Du kan også prøve med litt ekstra mat slik at den gamle ikke orker alt.
Mine kaldtvanns fisk er så tamme at de spiser av fingrene, gullfiskene lærte dette av ørekyten min
Du kan også prøve med litt ekstra mat slik at den gamle ikke orker alt.
Mine kaldtvanns fisk er så tamme at de spiser av fingrene, gullfiskene lærte dette av ørekyten min
Postet 02.09.07 kl 10:15
Postet 02.09.07 kl 11:40
låner denne tråden litt jeg:p
sliter med det samme med den ene scalaren min...den svømmer liksom bare og ser på maten,men ikke noe mer. fikk i den et par myggiser en dag den var alene i et hjørne,men det er vel eneste gangen jeg har sett den spise...magen er også helt innhult. resten er i toppform,så tror liksom ikke den er syk heller...men hvordan får jeg i den mat??
sliter med det samme med den ene scalaren min...den svømmer liksom bare og ser på maten,men ikke noe mer. fikk i den et par myggiser en dag den var alene i et hjørne,men det er vel eneste gangen jeg har sett den spise...magen er også helt innhult. resten er i toppform,så tror liksom ikke den er syk heller...men hvordan får jeg i den mat??
Postet 02.09.07 kl 22:46
Hei Monica... Litt uventet å finne dette spørsmålet under foring av gullfisk... Det er smartest å enten lage en ny tråd om de problemene du har, eller finne en tråd som tar opp det samme problemet (scalare som mangler matlyst)...
Postet 03.09.07 kl 09:13
gullfisk-foring
Takker for hjelpen!
Jeg tok ut de nye fiskene igår, og satte de i en bolle.
Etter litt kaving, fikk jeg i de mat. Tror jeg får gjøre dette til de forstår at
tørrforkulene ( kaller det det da jeg har hund ....) er noe som flyter i vannskorpa.
Takker ellers for et flott forum, med mange hyggelige mennesker.
Godt å slippe alle spydige kommentarer som ofte preger mange andre forum.
Jeg tok ut de nye fiskene igår, og satte de i en bolle.
Etter litt kaving, fikk jeg i de mat. Tror jeg får gjøre dette til de forstår at
tørrforkulene ( kaller det det da jeg har hund ....) er noe som flyter i vannskorpa.
Takker ellers for et flott forum, med mange hyggelige mennesker.
Godt å slippe alle spydige kommentarer som ofte preger mange andre forum.
Postet 03.09.07 kl 14:33