Noen fare for at maller spiser eplesnegler?

Fikk 4 eplesnegler i postkassen i dag, og jeg lurte på om det var noen fare for at mallene mine spiser eplesnegler! Mallene er bare et par uker gamle, så de er ikke mere enn 5-7cm. lange. Eplesneglene er vel fullvoksne går jeg ut ifra.
Har ikke lest at det er noen problemer med det, men...må lissom spørre:P

Det finnes svært mange typer maller, hvilke(n) er det du har?
hehe...ja, det var det da:P Kan jo prøve å ta et bilde av den utover, men har ikke kamera enda. Brun med noen svarte prikker på, vanskelig å forklare så mye mer:P
Hvordan ser man forskjell på kjønnene på eplesnegler a? Har noen lilla, men alle ser like ut for meg:P
Noen fare for at maller spiser eplesnegler?
Hei.Er mallene 5-7cm og bare noen uker gamle???Har du funnet ut hva slags maller du har?Tror ikke du bør bekymre deg for at de spiser voksne snegler,men nyklekkete kan nok gå med..Har selv akvarium med maller og snegler og det går fint,de fleste vokser opp..
hehe, er nok jeg som ikke skriver alt:P Kjøpte de nok for noen uker siden, mener jeg:P

Er det noen her som vet hva forskjellen på lilla eplesnegler er, når det gjelder kjønn?
Det er ikke lett å se forskjell på kjønnet på de lilla.
Jenter skal ha mørkere farge under skallet, altså inni huset.
Man kan se det på de gule sneglene.......
Lene E
Det er ikke lett å se forskjell på kjønnet på de lilla. Jenter skal ha mørkere farge under skallet, altså inni huset. Man kan se det på de gule sneglene.......

Ser nå at jeg har svart litt feil her.
Mente at fargen i "krøllen" på sneglen er mørkere på jente-sneglene enn gutte-sneglene.
Se på denne linken her, så skjønner du sikkert hva jeg mener :o)
ok, ser fortsatt ikke forskjell, men jeg ser det sikkert etterhvert:P
Nå er dessverre den ene død: /
Noen som hvet hva det kan være? ph: 6,8. Nitritt er også bra. Guppyen ser også ut til å trives...
Snakket med en kamerat som hadde opplevd at eplesneglene hans hadde lagd stygge riper innvendig i akvariet når eplesneglene er ca. fullvoksne. Noen andre her som har opplavd det? Syntes det hørtes litt rart ut nemlig:P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap