kampfisk som går alene mister sløret

kampfisken min som går alene i ca 8 liter mister sløret sitt, den så helt frisk ut da jeg kjøpte den for et par dager siden. va er det med den? ser ikke noe som sitter p å sløret heller
Et bilde hadde vært bra her. Hva mener du med at den mister sløret? Er finnene sammenklemt og flate eller er finnene helt borte?

Kanskje du også kan fortelle litt mer om akvariet fisken bor i? Hva slags filtrering ol?
har lest om finnråte har nå hatt oppi salt (til akvarier) mot sykdom å forebygging og skiftet vann for se om det hjelper.
tror kanskje det kan være finnråte sløret detter liksom av i oppløsning.. hmm det er en liten pumpe i karet men er usikker va det er kjøpte den som "bolle" pompe til ca 10 liter filter er en svamp kjøpt i dyre butikken
Hvis du kjøpte denne fisken for et par dager siden ville jeg tatt den med tilbake til butikken sammen med en vannprøve og krevd en ny fisk dersom vannet ditt er ok.
ja kanskje jeg skal gjøre det, skal fikse noen vann prøver idag å se.
Er enten finneråte eller en eller annen aggressiv parasitt som gir dette slør-problemet.
Siden fisken er så ny, er det meget stor sjangs for at den var syk allerede i butikken.
slik ser den ut nå
legger ut et bildet av den har ikke sett fisk syk sånn før det som ser rosa ut skal egentlig være blått da..
Ser ikke noe skader på finnestrukturen. At finnene endrer farge, kan meget gjerne ha sammenheng med vannverdier og trivsel.
joda finnene var mye lengre å fisken virket helt stiv det rosa var det nærmest ett slags lag på...
Er fisken klistret inntil innsuget fra pumpa her? Det ser ikke friskt ut... Men jeg kan heller ikke se noen sykdomstegn på finnene ut ifra dette bildet.

Prøv å sette et lite speil inntil glasset og se om han reagerer på det.
neida ikke klistet til innsuget han bare lå der senere fløt den opp å bare lå i overflaten, er nå død sløret er skadet det gikk i oppløsning for det var myye lengere å det rosa så ut som ett slags lag med noe på den. merklig har ikke sett noe sånt før på fisk,
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap